Direktlänk till inlägg 11 mars 2011

Bandyhall - YES!!!!!!

Av Sofia - 11 mars 2011 20:04

Veckan som har gått är en vecka att minnas. Händelser på jobbet som är förenat med glädje och tillfredsställelse på hög nivå. Me like! Att jobba hårt och sedan få belöning genom att ha lyckats - det finns nog inget bättre! Att känna sig lite stolt och duktig ibland mår vi bra av! Endorfiner som fyller kroppen med energi!


Att sedan som grädde på moset äntligen få läsa att det kommer att byggas en bandyhall i Nässjö är ju sååååååå kul! Härligt! Now we talk! Hade väl innerst inne trott att det faktiskt skulle bli så men man kan ALDRIG veta när beslut ska valsas fram o tillbaka i den kommunala beslutsmangeln (å tur är väl det.... ;). Alla måste ju få säga sitt i en demokrati! Minns när vi för ca 10 år sen satt på Saxnäs camping  o "fantiserade" o spånade med våra vänner om en bandyplan med tak. Dream on!!! Det visste jag inte då, att det jag hade i magen var en liten duktig bandyålvakt ;) Å då visste ingen av oss att hallbygge faktiskt skulle ske....


Fredag!! Afterwork hemma kan vara riktigt trevligt! Tacobuffén är avnjuten och nu stundar soffan med På-Spåret-final och Skavlan.... Jag ska inte nämna ordet som börjar på hals och slutar på fluss men Johanna har återigen haft ont i halsen..... : (


Hela helgen blir relativt lugn. Inget inbokat! Jag hoppas förstås på en löparrunda nu när man är piggelin igen. Har hört att solen ska skina o temperaturen ska bege sig i riktning uppåt, över nollan.. Man kan ju hoppas i varje fall!!


Ha en go kväll!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Onsdag 27 mars 19:24

Medborgarbudget - en värdefull demokratisk process. Ut på tur! Förmiddagen ägnades åt att besöka resultatet av medborgarbudget i våra kransorter. En demokratisk process där folket får rösta och bestämma vad som blir verklighet av pengarna. Så värdefu...

Av Sofia - Tisdag 26 mars 18:58

Igår kväll var det gruppmöte för vårt parti, Centerpartiet. Bra diskussioner och gott fika - tack Tommy, engagerade medlemmar och god stämning. Vad kan man mer önska tänker jag. Det är mycket som händer och det stundar ett EU-val eller EP-val som det...

Av Sofia - Lördag 23 mars 16:38

I går morse fick jag bevittna hur den sista elstolpen fick fot, eller hjul. Luftledningarna är nu borttagna här i vårt område och en traktor for iväg med den. Äntligen blev vi av med vår fula ledning som förstör våra utsiktskort. Det är verkligen ett...

Av Sofia - Fredag 22 mars 19:07

Samarbete och samverkan är ett ord som har genomsyrat arbetet i kommunen sedan jag tillträdde för cirka ett år sedan. Det har verkligen gjort oss alla mycket mer medvetna om fördelarna att samverka både när det gäller det på politiska planet och i ve...

Av Sofia - Onsdag 20 mars 20:43


Skön tystnad smeker mitt öra Endast vinden hörs och läker mina vintersår Snövit matta lurar mitt öga Jag ser vinter men känner vår Kylan biter i min kind och håller isen envist kvar Från klockan sex till sex ser jag sjö och horisont Marstid...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards