Direktlänk till inlägg 27 februari 2014

NIF mot Kalix och Jobbmässa Nässjö kommun

Av Sofia - 27 februari 2014 19:35

Spela bandy….. Var på kvalmatch igår. NIF mot Kalix. Jag tycker nog att NIF överraskade positivt som ”bara” fick 2-5 i förlust. De höll emot bra. Det var dessutom riktigt spännande (ett tag) när de recucerade till 2-3. Sen gick det lite utför. Cirka 800 pers i bandyhallen, många man kände och det blir helt klart lite folkfest. David var där och en mängd småluar och tjejer som ”cirkulerar” i hallen hela tiden. Halva-potten-lotter och resultat-lotter såldes vid entrén men jag vann tyvärr inget… Fick nöja mig med bandykorv och kaffe – smakade riktigt gott i halvtid. Dessutom värmer muggen kalla fingrar… Visst är det märkligt. Förvisso är vår bandyhall enormt stor men över 800 personer – alstrar vi inte någon värme? Nån grad borde väl tempen stiga? Eller vad säger du Pelle – Nässjö kommuns egen energiexpert.. Sen är jag inte rätt person att avgöra förhållandet värme/kyla. Tur att det finns en varm dusch att tillgå när man kommer hem…. Fortsatt lycka till med kvalet NIF!


Jobbmässa på Nässjö kommun. I dagarna tre med start idag. Torsdag och fredag för skolungdomar och på lördag för allmänheten. Alla förvaltningar inom kommunen ställer ut i montrar på kulturhuset Pigalle och ska visa (och prata om) vad vi jobbar med inom kommunen. All personal på vår förvaltning är delaktig i något pass under dagarna och min tur var det idag mellan ett och tre. Å jag hade flax att just min Elin och hennes klass 7E besökte oss klockan 14.00.  Faktum är att vi hade en åtråvärd stämpel hos oss (eleverna skulle fylla sina blad med olika stämplar beroende på vilken monter de besökte). Jag och min kollega Calle sa till dem att de var tvungna att lova att börja jobba på Tekniska för att få den där stämpeln men de skrattade mest.... Huruvida intressant det är/var får jag nog inte något ärligt svar på (ha, ha) men jag hoppas att det inte avskräckte för många blivande arbetstagare att söka jobb på Nässjö kommun. Något lite intresse väcktes kanske för förvaltning med teknisk service av skilda slag. En av våra avdelningar inom förvaltningen heter kost- och städ. Idag bjöd de på kycklingsnittar och skinksnittar - kan inte begripa varför deras monter var så popluär... Välkomna alla till Pigalle på lördag och kolla vad kommunen gör!!!


Nu har jag nått ett av mina delmål denna veckan (ett st löparpass 12 km) och är på god väg att uppnå målet för veckan. 3 st löparpass! Vädret är verkligen på min sida med tanke på att vi ännu inte är i mars månad… Jag njuter medan det varar. Vet att kung Bore ligger och lurar när man minst anar det…. Men det doftar skit vid reningsverket så kanske...det är ett säkert vårtecken...lika säkert som Tofsvipor, mamma!!


God kväll!!!


Ps. Så varm jag blir i hela kroppen när jag får se min dotter komma gåendes....i ett sammanhang jag inte riktigt brukar se henne i. Starka moderskänslor!


  

Vi bygger nytt....


  

Vi förvaltar det vi har....och underhåller...


  

Å lite (läs: mycket) annat smått och gott!!! Förvalta skog, plantera växter i stadens alla urnor, hålla koll på parkeringstillstånd, enskilda vägar, bygga gång- och cykelvägar....vi gör ju ALLT!!!!! ;)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Av Sofia - Söndag 14 april 19:37

Idag hade jag tänkt att göra så mycket, vara duktig och städa bilen och påbörja städning av växthuset. Ville inte vara ute en minut extra i denna hårda vind eller full storm. Blev inget med ovan sysslor men man kan ju vara duktig inomhus. Aska ur bra...

Av Sofia - Lördag 13 april 22:23

Upp i ottan och for till Skillingaryd. Stella hade då redan åkt, till Brinell för att göra högskoleprovet. All lycka älskade unge. Distriktsstämma med Centerpartiet på Skillingehus och tacksam att jag fick åka med Ann-Cathrin och Leif Gunnar. Vi ...

Av Sofia - Fredag 12 april 20:16

Trots ihållande regn kom det folk till Malmbäcks torg denna eftermiddag. Invigning av nytt fräscht torg med mer grönytor, nya fina bänkar, japansk körsbärsträd och genomfartsgata är ändrad till gångfartsområde typ. Dessutom ett färgglatt övergångsstä...

Av Sofia - Torsdag 11 april 20:30


Var tredje år får vi våra datorer utbytta på kommunen. De är leasade och den intervallen är väl normal och logisk även att det känns som igår jag gjorde det senast. Vi får behålla den gamla ett par dagar tills vi har kollat så allt förts över och att...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards