Direktlänk till inlägg 5 september 2014

Fia med knuff, närodlat o fredag!!

Av Sofia - 5 september 2014 14:55

Ytterligare en dag hemma med sjuk Stella. Tacksam för att samhället är inrättat på detta viset - att man får ersättning. Barnen har inte haft speciellt många sjukdagar under åren men fyra barn är fyra småbarnsperioder och det är skönt att det finns skyddsnät.

Fia med knuff, glass o film är mycket bra medicin när man är hemma från skolan. När vi spelat ett tag la jag mig på sängen o skulle bara sluta ögonen för en minut...sov en bra stund. Är uppe i en sån speed så kroppen inte hinna känna efter. När den väl får vila, vilar den... Väcktes av min mor som berättade att hon vunnit högsta vinsten på Sandsjöfors-lotteriet. 10 st lakan i resecheckar. Är rädd för att pappa får åka ifrån sin veahög för ett litet tag.... Grattis!!!!!

Middagen bestod av den kassen närodlade grönsaker jag gick på torget igår. Egen variant på raggmunk med morot, potatis, lök o palsternacka - jättegott. Odlade av en av mina Centervänner i Grimstorp. Tack Ronnie! Johanna var extra glad - två veggodagar denna vecka! 

Å när vi ändå är inne på närodlat o politik... Tyckte Annie Lööf var extremt duktig i gårdagens utfrågning i TV. Lugn, sansad, saklig, svarade på bra på allt trots att hon ofta blev avbruten o "pratad i mun på". Dessutom är hon ung o kvinna! Stolt att hon leder vårt parti!! Däremot hoppas jag!!!!! att det tas krafttag mot Vattenfall o det de håller på med.... Fy vad osmakligt!

Ikväll blir det skaldjursfrossa. Jag vann ett fint presentkort på Smålandskräftan på kommunens motionstävling för period sommar. Ska bli gott!! Att äta skaldjur ihop med någon annan gör smaken ännu bättre...

Ha en go fredagskväll!!

Raggisar gjorda på närodlade råvaror!

 

[Bild]

Ikväll tänder jag mitt doftljus - så fantastiskt god doft. Värt varenda öre o det var många ören....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Av Sofia - Söndag 14 april 19:37

Idag hade jag tänkt att göra så mycket, vara duktig och städa bilen och påbörja städning av växthuset. Ville inte vara ute en minut extra i denna hårda vind eller full storm. Blev inget med ovan sysslor men man kan ju vara duktig inomhus. Aska ur bra...

Av Sofia - Lördag 13 april 22:23

Upp i ottan och for till Skillingaryd. Stella hade då redan åkt, till Brinell för att göra högskoleprovet. All lycka älskade unge. Distriktsstämma med Centerpartiet på Skillingehus och tacksam att jag fick åka med Ann-Cathrin och Leif Gunnar. Vi ...

Av Sofia - Fredag 12 april 20:16

Trots ihållande regn kom det folk till Malmbäcks torg denna eftermiddag. Invigning av nytt fräscht torg med mer grönytor, nya fina bänkar, japansk körsbärsträd och genomfartsgata är ändrad till gångfartsområde typ. Dessutom ett färgglatt övergångsstä...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards