Alla inlägg den 18 december 2014

Av Sofia - 18 december 2014 19:13

Jag har fått tre julklappar denna veckan! Eller händelser…kanske man kan säga…. En av dem är amazing och inkluderar hela familjen, nära och kära! Två av dem är positiva och roliga och en är mindre kul….. Såklart man måste rimma!!!


1,

Det är bland det största du gör

En affär som förändrar livet

Kvadratmeter ökar, få rum blir flera

och ökad trivsel är givet

 

2,

Här träffar du dina vänner, tar bilder och även talar…

Livet i en liten plåtlåda inkl. glas

En mycket rörlig och teknisk nödvändighet

som utgör en social bas

 

3,

Ett sjukdomsbesked kan vara lättnad –

just att få ett svar

Att man ”troligen” har dessa besvär

Det kan vara så att utredningen är klar


Har ni gissat rätt.....?
 

1

Flytten går till Ulriksdalsgatan 6E den förste april. Nej, det är inte aprilskämt – det fina fina och välplanerade radhuset blev vårt. Lyckoruset lägger sig som en glitterdimma över allt just nu!! Känslan av ”här vill jag bo” kände jag första gången jag steg in igenom entrén. Hade slagit bort det i tanken när buden började hagla men ödet ville annat. Sista budet blev vårt och  vinsten gick till oss!! Hjärtan och glada smileys har haglat från barnens SMS sedan det blev klart och jag är bara såååå glad!!


2

Yes – min iPhone 6 anlände i min ägo igår. Behövs inte så många förtydligande här mer än….snabb snabb snabb…. Tänk vad mycket mer jag kommer att hinna nu? Eller…….? En grej som dock inte går in i mitt huvud är…jag öppnar upp/loggar in i telefonen genom att sätta pekfingret mot avläsaren. Min mobil känner av att det är jag. Den nekar långfingret och andra handens pekfinger… Förstår inte… Fingeravtryck...mitt...unikt....


3

Jag har förmodligen Astma! Det är vad min läkare tror. Igår blev jag ordinerad två st mediciner och DET var inga roliga 759 kr jag drog ”från” julklappskassan…. Men säger de att jag ska testa detta i tre månader så ifrågasätter jag inte detta. Kan inte påstå att jag har problem med andningen…varken till vardags eller vid träning men å andra sidan. Vad har jag att referera till? Jag är vältränad men kanske att jag får slita hårdare än vanligt de första km löpning innan jag kommer igång. Det kanske ska kännas lättare än vad det gör? Enligt läkarna har ju min kropp fått jobba hårdare än vanligt.... Fortsättning följer! Astma är ändå en sjukdom man kan leva med. Människor får ständigt sämre besked. Se det positivt!!!


Summering – en händelserik början på jul 2014!


Å så en liten pralin såhär på torsdagskvällen….. Från årets upplaga av konserterna Stjärnglans. Sången "My heart is yours". En helt underbar låt skapad av Fredrik Kempe. Kom på tredje plats i Eurovision 2010 för Norge. Här är det Fredrik själv som sjunger.


Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards