Alla inlägg den 26 december 2014

Av Sofia - 26 december 2014 13:18

"Det räcker med solsken, på juldagen, den lilla stunden det tar för en ryttare att siga uppå hästen. Då blir det ett bra näringsår". Så står det i bondepraktikan och ska man gå efter den tesen juldagen 2014 blir bönderna glada. Strålande sol hela dagen och kallt (kallre än vanligt). 


Vi samlades alla hos mor och far. Min bror Anders och hans fru låg sjuka - de saknades. Att få äta mammas julbord (å pappas) är det bästa som finns. Underbart gott och dessutom "redigt doppe". Numera med färdigkokta skinkor blir det ju inte så mycket doppespad. Det var en otroligt härlig dag igår. Vi räknade enligt tradition tomtar och det rätt antalet var 90 st BARA i finrummet!!!! Å så hembakta struvor till kaffet. Kan inte bli mycket bättre. Vi barn fick en minst sagt generesös presentpeng av mor och far.. Tuuuuuuuusen tack! Av mig fick pappa FERRY TALES (bok med Björn Ferry) och mamma fick en megabilderbok med ABBA. 


Gårdagskvällen blev en mycket lugn stund med Elin, David och Stella framför elden. (Jois var på Juldagsfest med sin trevlige kille Alexander i Vetlanda.) Jag fick härliga paket av barnen och ja, jag tror dig Stella. Jag ÄR världens bästa mamma!!!


Idag var det avlämning David för bandycup i Katrineholm (t.o.m söndag) kl. 10.30 på Skogsvallen. Ja, Annandagen är ju bandydag och jag var lite sugen på att ta med mig flickorna för Annandagsderby till Stinsen arena. Lite mysigt att ta med en termos med chokladmjölk och heja fram di blåe. Det kunde jag ju glömma....vartannat år är det hemma så i år spelar NIF i Tranås mot Tranås Bois. Så mycket koll har jag... 


Kram!!!


  

Mamma anstränger sig minsann för veggotjejer som Johanna!!! God sallad och broccoli-grantäng

  

Inget fattas, allt finns... så gott!!!

  

Hembakt julbröd med pomerans!!!

  

Köbildning framför maten

  

Johanna, mamma och Lukas

  

Min pappa och David

  

Bror Pelle och hans Monica och min Jonas

  

Elin och Stella

  

Jag, Simon och Johanna

  

Kristin, Anton, Ella och hennes Robin

  

Nöthörnan framför kakelugnen

  

Mamma läser en rolig dikt....en tomte som till slut blev isterband och hans renar blev färs...i Scanfabriken...

  

En mycket liten och duktig tomteflicka (med skägg?) kom till Torset

  

Barnen Storme i soffan - David, Elin och Johanna

  

Julklappsutdelning

  

Fika nr 2....

  


Yes, vi hade besök av Taylor Swift i Torset....



1  

En egen liten julklappsstund framför öppen brasa!!!

  

Tack Stella!!!!! Jag får väl trooooooo dig då!!!

  

Jag kommer dofta mycket mango/papaya 2015. Bodyscrup, duschcreme, bodylotion av Jonas, bodybutter av Johanna och doftljus mango av Elin!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards