Direktlänk till inlägg 4 februari 2015

Så stolt!

Av Sofia - 4 februari 2015 19:50

Det var vernissage på Ryhov i november. Det var estetprogrammet (klass 3) Brinell som ställde ut och jag var där. Johanna hade gjort en så vacker tavla och jag fick den äran att köpa den. Hur glad som helst! Nu äntligen har jag fått hem den och den passar utmärkt vad som helst - nu i mitt sovrum - senare i mitt nästa hus någonstans. Även om inte Johanna kommer att bli konstnär eller syssla med konst/måla/rita som sin profession är jag ändå sååå glad att hon fick gå ett program där hon har trivts och utvecklat sin fingerfärdighet och konstnärliga intresse. Hon HAR behörighet till högsklola om andan mot för modan skulle falla på..... Så stolt är jag!!!


När jag en gång i tiden ville gå "Bild" på gymnasiet fick jag inte direkt gehör för det...hemma... Funderar ibland på vem jag hade varit, vad jag hade varit om jag hade fått.... Ekonomisk linje med en massa plugg var melodin och idag (ett antal år och några anställningar senare) är jag innerligt tacksam att jag är där jag är. Känner varje dag att jag trivs som fisken i vattnet på jobbet och gör nytta. Att jag hela tiden saknar att måla...är en annan femma och snart snart snart lugnar kanske allt ned sig lite och även jag kan sätta mig med penseln.


Snart är det dax för Elin att välja gymnasium och jag ska peppa peppa peppa att hon ska gå Estet som hon funderar på...


Ha en god kväll alla vänner!!!


 

Tjusig - målning och coallge i ett! Den är super!!! Tack Johanna!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Av Sofia - Söndag 14 april 19:37

Idag hade jag tänkt att göra så mycket, vara duktig och städa bilen och påbörja städning av växthuset. Ville inte vara ute en minut extra i denna hårda vind eller full storm. Blev inget med ovan sysslor men man kan ju vara duktig inomhus. Aska ur bra...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards