Direktlänk till inlägg 21 februari 2015

Caffe Latte, Bobby Orr och Centervänner....

Av Sofia - 21 februari 2015 17:11

Det har hittills denna helg varit en härlig mix....av mycket. Allt ifrån gårdagens Caffe Latte, dukinköp på Åhléns, hamburgare Bobby Orr på O'Learys, film på Bio och dagens regionträff Centern på Träcentrum. Olika saker och trevlighetsgraden är hög - på ALLT!


Fredag - en hektisk men kort arbetsdag. Slutade tidigare och tog en Caffe Latte innan tåget gick till Jönköping. Ville till Åhléns - en affär som jag verkligen saknar i Nässjö. De har hela sortimentet till hemmet och ett mycket bra klädmärke VERA. Näpp, jag köpte inte ett plagg, dock en jättefin löpare som jag ska premiärlägga på bordet i mitt nya radhus den 1 april. Sedan blev det hamburgare på O'Learys. Häftigt att de i menyn hade en hamburgare med namnet Bobby Orr (världens överlägset bäste hockeyback på sin tid). Han åkte skridskor och slogs inte.... Jonas ville såklart ha just denna burgare (o jag med) eftersom han är en stor idol av Bobby, han har träffat honom och har en finfin autograf av honom.


Sedan hade jag lyckats med konststycket att boka två bio-biljetter i STOCKHOLM så hela vårt besök höll på att faila. Men vi fick två platser bredvid varandra (längst fram) så nackspärren kom som ett brev på posten. Å för er som nu sitter och undrar vilken film vi såg så var det just precis det ni trodde.....50 nyanser av honom....Mr Grey. Blev inte alls speciellt begeistrad. Men de andra fem filmerna kanske blir bättre (filmen tog väl halva första boken).


Idag har jag tillbringat många timmar med mina Center-kamrater på regionträff på Träcentrum. Nyttigt och intressant. Jag blir så otroligt inspirerad av alla kompetenta och erfarna politiker. Som ny vill man lära sig fort fort och jag suger verkligen åt mig information och kunskap. Dagens höjdpunkt var nätverkande för alla som jobbar i BU-nämnder. Så härligt att få höra hur andra jobbar i sina kommuner. Dessutom möter man en sådan här dag många nya mycket trevliga människor.


Nu är det lördagkväll. Snart dax för promenad till goa grannar till Jonas. Mello kommer förhoppningsvis att gå lite lite i bakgrunden....


Ha en fin kväll alla läsare!!!!


Tog en Latte innan vi tog tåget till Jönköping. Latte händer sällan men det gott (ibland). 

 

Fredagskänsla av stora mått. En Staropramen på O'Learys... Inte helt fel.


 

....Jonas tyckte dito....

 

Hamburgare Bobby Orr - sååååå god!!!

 

Fin tavla hemma hos Jonas. "To my friend Jonas

 

Hans-Göran Johansson (pappa til Annie Lööf) o Rune Backlund - två inspirerande o duktiga politiker!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Onsdag 27 mars 19:24

Medborgarbudget - en värdefull demokratisk process. Ut på tur! Förmiddagen ägnades åt att besöka resultatet av medborgarbudget i våra kransorter. En demokratisk process där folket får rösta och bestämma vad som blir verklighet av pengarna. Så värdefu...

Av Sofia - Tisdag 26 mars 18:58

Igår kväll var det gruppmöte för vårt parti, Centerpartiet. Bra diskussioner och gott fika - tack Tommy, engagerade medlemmar och god stämning. Vad kan man mer önska tänker jag. Det är mycket som händer och det stundar ett EU-val eller EP-val som det...

Av Sofia - Lördag 23 mars 16:38

I går morse fick jag bevittna hur den sista elstolpen fick fot, eller hjul. Luftledningarna är nu borttagna här i vårt område och en traktor for iväg med den. Äntligen blev vi av med vår fula ledning som förstör våra utsiktskort. Det är verkligen ett...

Av Sofia - Fredag 22 mars 19:07

Samarbete och samverkan är ett ord som har genomsyrat arbetet i kommunen sedan jag tillträdde för cirka ett år sedan. Det har verkligen gjort oss alla mycket mer medvetna om fördelarna att samverka både när det gäller det på politiska planet och i ve...

Av Sofia - Onsdag 20 mars 20:43


Skön tystnad smeker mitt öra Endast vinden hörs och läker mina vintersår Snövit matta lurar mitt öga Jag ser vinter men känner vår Kylan biter i min kind och håller isen envist kvar Från klockan sex till sex ser jag sjö och horisont Marstid...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards