Direktlänk till inlägg 23 april 2015

Prao- och fikadag och blommor av gentlemen!!

Av Sofia - 23 april 2015 20:58

Nej, jag avskräckte inte Stella idag....ifrån att någonsin vilja jobba med ekonomi och administration, inte ens när hon fick vara med på ett möte om komponentavskrivning... Hon ville faktiskt inte åka hem klockan 16.00 som var sluttid för dagen.... Klass 4 på Åkersskolan har varit ute på prao idag. Till fikat på Vipan satt det faktiskt två andra klasskompisar till Stella vars föräldrar oxå jobbade på andra förvaltningar. På lunchen åkte vi enligt Stellas önskemål till Pizzeria Amigo där ytterligare en klasskompis "jobbade" och vi blev mer än mätta!! Stella fick intervjua mina kollegor vad de arbetade med (som hon sedan skulle redovisa när hon kommer åter till skolan) och hon blev nog allt lite impad av fastighetsteknikern Pelle som faktiskt från sin dator kan se om fläktarna på Åkersskolan går som de ska....


Efter jobbet hade jag och min bästa vän Susanne bokat in en fikaträff på Espresso House. Mysigt och gott!!! Måste ju visa Nässjös nya pärlor för någon som mest befinner sig i Vetlanda. Vi fortsatte hem till min soffa och tjötade vidare om jobb, semester, vardag, barn, livets upp- och nedgångar... Tack för att du finns bästa Susanne! Å tack för inflyttningsblomman som du INTE skulle haft med dig. Så söt!


Under tiden hon var hos mig knackade två trevliga herrar på dörren. Av dessa fick jag en vacker bukett rosor. Det var ordförande och kassör i vår samfällighetsförening Fridhem som välkomnade mig till hus 6 E. Vilken överraskning! Vilken fin gest! Vad glad man blir!!


Ja, efter en synnerligen social dag drar jag mig tillbaka och säger god natt. En vecka är snart slut och fredag är alltid fredag. Alla barn kommer åter och kanske även en katt..... Vi ska göra ett försök att flytta Whiskey. Utgången på detta lär jag skriva mer om!


Kram


 

Min hjälpreda för dagen!!

 

Stella hugger in på lunchpizza!!

 

Bästa Susanne

 

Yoghurt, keso och blåbär + en Cappuccino o mandelskorpa... Gott!!

 

Tack, Sus, för den söta blomman!!!

 

Gentlemen vet vad kvinnor vill ha! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards