Direktlänk till inlägg 7 juni 2015

Johanna S T U D E N T 6 juni 2015

Av Sofia - 7 juni 2015 17:26

En dag av glädje! En dag av fest! En dag full med skratt och leenden! En dag då jag är en stoltare mamma än vanligt! Student är speciellt. Sedan min egen utspringning 1989 har jag fått tårar i ögonen många gånger. 4 kusiner till barnen har sprungit ut genom Brinells portar. Anton, Ella, Lukas och Stephannie! Igår var det extra allt då min egen äldsta dotter sprang ut från dörrarna – ut till ”friheten”. Så mycket vita tänder som Johanna har visat den sista veckan och speciellt i går har jag inte sett sammanlagt under hennes livstid….. Underbart vacker och glad var hon hela dagen!! Efter några regnstänk strax innan utrusningen kl. 13.00 började solen skina och vädret var helt perfekt! Ingen behövde frysa!!!


Studentfesten blev så härlig. Det tillkom några gäster och förgyllde Johannas dag och med facit i hand hade vi kunnat köpt både mer smörgåstårta och dryck men ingen svälter ju….. Alla verkade trivas bra på altan och uteplats och det var verkligen fullt av folk. Johanna fick så fina presenter och en stor blomsterskörd. En av dagens höjdpunkter var när dörrklockan ringde och Johannas första lärare – Gun Gustafsson – stod på trappen med ros och kuvert. Det var verkligen en fantastisk överraskning och Johanna var så rörd. Hon hade Johanna i tre år på Runneryd och sedan har vi haft lite kontakt genom åren. En glad surprise.


När det var dags för Johanna att bege sig till sina klasskompis för kvällens fortsättning begav jag mig till Norra Sandsjö. Ytterligare en fin altan med trevlig människor och jag hann hälsa på kusin Simon innan han själv åkte till Nässjö. Först då, där hos Anders och Lotta blev den spända fiolsträngen som var fäst från gässan ned till tårna lite lösare och jag kunde koppla av… En skön kväll och glad att dagen hade blivit så bra! Så glad för Johannas skull!!! Å alla andra underbart fina studenter!!! Grattis till alla er och framförallt - lycka till!!! Som min kompis Susanne skrev: ”Det lyser om dem – studenterna”!!! Å det är verkligen sant!!!


Många bilder.....


 

Minuten före kl. 13.00

 

Lite senare såg det ut såhär...

 

...å en så här glad tjej springer ut....


.  

Världens vackraste - världens gladaste!!

     

Johanna och hennes pojkvän Alexander

 

Alla syskon gratulerar! David, Johanna, Elin och Stella

 

Farmor Mai kramar om studenten

 

Stolta föräldrar över Johanna


 

En selfie så klart - måste man ju ta....

 

Lite tidigare på morgonen - hela klassen Estetiska programmet

 

Tre underbara lärare som följt dem under tre år. Frukost för klassen hos konstnären Åsa!!

 

Kanske har esteteleverna inte haft högst poäng i matte....och de vann inte tävlingen "första-klassen-springer-ut" men hade det varit en tävling i snyggast flak - DEN hade de vunnit garanterat... Superfint!!!

 

Dax för avfärd

 

Hem o förbereda inför gästerna!!!


 

Anneli, Ulf, Kerstin och Tommy

  

Altanen full med folk

   

Tre goa kompisar från Vetlanda kom och förgyllde Johannas dag

 

Morfar Kenneth och mormor Gunilla

 

Monica, Ella, Robin, Lukas, Krsitin

 

Alexander och hans mamma 


 

Johannas första lärare Gun Gustafsson kom och grattade som en mycket uppskattad överraskning!!!

 

Tre generationer - mormor, mamma, dotter


 

Å där kom morfar....

 

Å vi kunde sitta ute

 

Camilla och Micke

 

Susanne och jag sprang ut ihop från samma klass 1989. Det lär dröja innan Tindra får rusa ut :)


 

Presenter!!!!!!!!


 

I Norra Sandsjö. Kusin Simon, Lotta och min bror Anders

 

Jag och Jonas i Sandsjö

 

Ostkaka från......MAMMA såklart!! Världens godaste (även om jag inte ätit alla)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Av Sofia - Söndag 14 april 19:37

Idag hade jag tänkt att göra så mycket, vara duktig och städa bilen och påbörja städning av växthuset. Ville inte vara ute en minut extra i denna hårda vind eller full storm. Blev inget med ovan sysslor men man kan ju vara duktig inomhus. Aska ur bra...

Av Sofia - Lördag 13 april 22:23

Upp i ottan och for till Skillingaryd. Stella hade då redan åkt, till Brinell för att göra högskoleprovet. All lycka älskade unge. Distriktsstämma med Centerpartiet på Skillingehus och tacksam att jag fick åka med Ann-Cathrin och Leif Gunnar. Vi ...

Av Sofia - Fredag 12 april 20:16

Trots ihållande regn kom det folk till Malmbäcks torg denna eftermiddag. Invigning av nytt fräscht torg med mer grönytor, nya fina bänkar, japansk körsbärsträd och genomfartsgata är ändrad till gångfartsområde typ. Dessutom ett färgglatt övergångsstä...

Av Sofia - Torsdag 11 april 20:30


Var tredje år får vi våra datorer utbytta på kommunen. De är leasade och den intervallen är väl normal och logisk även att det känns som igår jag gjorde det senast. Vi får behålla den gamla ett par dagar tills vi har kollat så allt förts över och att...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards