Alla inlägg den 13 januari 2015

Av Sofia - 13 januari 2015 16:15

En bra dag! Positiv energi! Hårt slit, svett och tårar (inget blod) har gjort att nu kan ropa som Sigrid i Bebbes saga: ”FÄRDIG”!!!! I varje fall beträffande moment att tanka in alla investeringar i anläggningsreskontran så de tickar igång som kapitalkostnad (avskrivning o ränta) och belastar nästa års resultat. Å när man är ”färdig” på ena stället ska man påbörja nästa moment – att få dessa summor in vårt hyressystem som generera hyresökningar för våra hyresgäster (övriga förvaltningar). Just detta arbete, som kommer nu framöver, är som att lägga pussel och ett mycket stimulerande sådant.


Jag är egentligen ingen pusselmänniska – har aldrig gillat och lägga pussel och ser jag någon hålla på med ett 2000 bitars – jag blir trött av bara tanken…… När barnen var små var det kul att se när barnen lyckades med ett 16-bitars men där liksom gick gränsen..... I min vardag är jag van att pussla med tid, jobb och ork. Då är jag uppriktigt glad om jag kan lägga några bitar på plats så de inte skaver….


Ikväll glömmer jag allt som heter ”jobb” och sjunker ned i biofåtöljen på SAGA. Unbroken ska ses och jag ser fram emot att se denna nyutkomna rulle, dessutom med trevligt sällskap!


Ha en fin kväll!!!


Nej, jag kunde inte låta bli att sjunga och sjunga och sjunga den…..helt underbara ”Love me like you do” med Ellie Goulding…. 


Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards