Direktlänk till inlägg 19 juli 2016

Jag o Höken avslutade hos Mackan på Hökvägen

Av Sofia - 19 juli 2016 14:08

Nu glider vi sakta hemåt efter ett par mycket trevliga dagar i Skåne o Halland. Underbara dagar och upplevelser trots att vissa saker (boenden) inte blev riktigt som vi tänkt.

Ett välplanerat stopp fick dock avsluta vår tripp. Min äldste kusin på fars sida Bo "Mackan" Karlsson och hans fru Marika har sommarhus på Hökvägen (passande nog....) i Haverdal och från Båstad åkte vi dit igår. Även Julia och hennes pojkvän var hemma. En härlig eftermiddag och kväll med grill! Det pratades mycket hockeyminnen från den tiden då Mackan var Jonas "Hökens" tränare i Nässjö HC. Dessutom har Bosse även spelat i Boro så gemensamma bekanta finns det gott om. Eftersom Bosse är 14 år äldre än mig har han många roliga minnen från när han var barn och cyklade från Sävsjö ut till Torset där farmor o farfar bodde.

Vi övernattade i deras mysiga stuga på tomten o dagen började med en golfrunda i ottan på Haverdals GK. Alla hål gick väl inte klockrent men alla var nöjda o glada. Jacob (Bosses son) var gladast då han vann. Så kul att Jonas äntligen fick svinga sina klubbor efter 8 veckor varav 6 med gips. Det gick bra även för honom (i varje fall de nio första hålen). Tur att de hade golfbil så benet fick lite vila. Några regnstänk fick vi kl 08 men sedan blev det sommarvärme med besked...

Nu glider vi hemåt och det bästa av allt är att semestern inte är slut än på länge...

Vi kollade in center courten i Bostad innan vi for därifrån.

Fina Båstad

Ett av de mysigaste Espresso housen finns i Halmstad. Har inte varit i alla städer men jag jobbar på det...

Golf på Haverdals GK. Mackan, Jacob, Tony (Bosses "svärfar") och Höken

Bra att det finns bil när bena' är justerade!!

Puttning

Många hockeyminnen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5
6
7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards