Direktlänk till inlägg 17 februari 2018

Fantastiska fina Frida

Av Sofia - 17 februari 2018 16:50

Idag har jag varit på min första skidtävling någonsin. Som åskådare (förstås). När släkten är i närheten bara måste man ju dit och titta. Frida Karlsson blev bara för några veckor sedan juniorvärldsmästarinna i Schweiz och i veckan kom hon till Hallby för att tävla i junior-SM i Hallby utanför Jönköping. I klassen D19-20. Inför dagens sprint 5 km hade hon redan erövrat två guld och det var en fröjd att se henne ta hem sitt tredje i dagens tävling. Som hon gjorde det. Så överlägsen och så vackert hon åker dessutom. Om man nu säger så i skidkretsar. Det var härligt att få skrika hennes namn där vi stod i slutet av brant och lång backe. Härligt också att få träffa hennes mamma, min skidkusin Mia, som jag varit så oerhört stolt över i hela mitt liv. Familjen bor i Sollefteå så vi träffas inte särskilt ofta. Någon släktträff då och då, när pappa fyllde 80 år och så idag! Härligt att Facebook finns så man har lite koll på vad som händer. Stort stort grattis till fantastiska fina Frida!!! Härlig uppvisning idag. Vi hann oxå med att se en duktig Landsbrotjej ta guldet i klassen D17-18. Grattis Moa Hansson!


På hemvägen tog vi svängen runt IKEA o A6. Jag handlade nya blommor för även att jag aldrig haft några gröna fingar så har de varit helt döda i vinter (blommorna alltså). Hoppas de håller ett tag nu. Ny badräkt (till simpassen) införskaffades oxå eftersom den gamla är fullkomligt uttjänt. En vinterjacka på REA blev det i kassen. Den 4 år gamla är trasig. Ni hör ju hur jag hela tiden måste förklara mina inköp. På något sätt känns det mindre "slösigt". Har alltid dåligt samvete när jag handlar - vet faktiskt inte varför. Går man så mycket som jag gör måste man ha grejer. 


Å på tal om inköp. Om jag nu inte bara ska vara åskådare på skidtävlingar MÅSTE jag ju nån gång börja. Dels köpa skidor och dels börja träna skidor. Jonas klappade mig på låren när Frida hade vunnit idag och sa: "Vad är det i dom här Karlsson-benen?". Ja, jag har nog dessvärre inga skidtalanger även om jag har två grymma skidkusiner men jag kanske skulle fixa ett Vasalopp om jag gav det en chans. Jag har all respekt för distansen, naturligtvis. Min pappa var 69 när han åkte första gången så jag har ju några år på mig. Men....det är mycket lockande att tänka tanken. Å tanken kanske blir handling.


Ha en fin lördagskväll!


 

Denna branta branta backe gick som en dans för Frida

   

Tjusgit åkt

 

Mamma Mia och guld-Frida

 

Hejarklacken på plats. Så kul att vara med och titta idag.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Söndag 17 mars 18:55

Igår kväll blev det inget Anne på Grönkulla, den underbara serie som vi följer på Netflix. Det var NHL-hockey och Jonas son Erik spelade med sitt Pittsburgh mot New York Rangers. Jag virkade mig in i andra perioden men gick och la mig kl halv tio. Or...

Av Sofia - Lördag 16 mars 17:43

En blank lördag, en ledig lördag. Vad gör vi helst då? Packar ryggsäcken med fika och ger oss ut. Vi var sugna på att gå runt Spexhultasjön och trots lite vanskligt väder gav vi oss iväg. Lite duggregn men ingen fara. Första kaffepausen tog vi efter ...

Av Sofia - Fredag 15 mars 19:19

Tiden går. Å tiden går fort. Alldeles för fort. 15 mars och nu vill man börja sakta ned kalendern. Men det var nyss fredag och nu är det fredag igen. En mastig vecka är till ända men den har varit otroligt bra. Resultatdialoger med Kultur- och Fritid...

Av Sofia - Onsdag 13 mars 19:46

Vaknade till ett vitt snötäcke. Bakslag faktum. Men det vita försvann tack och lov fort och innan jag tog bilen insöp jag vårluft. Det var mjukt ute. Helt underbart. Som jag har längtat efter denna våren. Det blir värre och värre för varje år. Vinter...

Av Sofia - Tisdag 12 mars 17:45

Idag har vi haft omvärldsdag. Många var vi vilket är kul. Samtliga ledamöter i kommunfullmäktige, nämndledamöter, VD för kommunala bolag, förvaltningschefer och avdelningschefer etc var inbjudna och vi samlades i Pigalle. Omvärldsdagen innebär my...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7
8
9 10
11
12 13 14
15
16 17 18
19
20 21
22
23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards