Alla inlägg den 16 juli 2018

Av Sofia - 16 juli 2018 18:39

Vi har landat på ett fint Bed&Breakfast någon km utanför Tomelilla. En sån där mysig skånelänga med en innegård värd namnet. Hängmattor o gungor, bord under träden. Idag vill man inte vara i solen om man uttrycker sig milt. 30 grader i skuggan. Vi blev tipsade om ett naturreservat en bit bort o luftade våra bilsittande kroppar. Slingor i underbar bokskog o skugga. Kan möjligtvis bli en löpartur tidigt i morgon om vi orkar upp i tid innan värmen slår till.

Igår besökte vi ett annat paradis - Vejbystrand. Hälsade på Anders ?Lillis? Johansson - en gammal barndomsvän från Landsbro tillika hockeykompis till Jonas. Han jobbar med sin dröm - hockey o hans uppdrag är att hitta nya talanger till Vegas lag i NHL. Häftigt! En sån jättemysig eftermiddag o kväll. Jag fick bada i havet (killarna bangade) och det var bara så gott! Godaste grillade köttet från en gårdsbutik i närheten.

Även om jag inte förstår och kan så mkt hockey är det verkligen trevligt att höra dessa två prata gamla minnen och hockey från förr, nu och i framtiden. Jag glömde min trogne följeslagare hos Anders, nej, inte Jonas, men min tunna kofta. Ingen fara - jag har fler. Å jag tror att vi träffar honom snart igen!

I morgon drar vi vidare mot Österlen o Kivik. Skåne är platt och jag får en sån frihetskänsla av att vistas här. Värmen har satt sina spår överallt och det bekymrar mig.

Höken o Lillis under pergolan på deras fina hus i Vejbystrand

På väg mot Vejbystranden :)

Så skönt i solen och vackert

På plats i Tomelilla

Barn på nytt

Selfies framför fina Bed&Breakfast i Tomelilla

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14
15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards