Direktlänk till inlägg 28 mars 2019

Sista torsdagen i månaden

Av Sofia - 28 mars 2019 17:37

Sista torsdagen i månaden innebär kommunfullmäktige. Luntan är genomläst och ärendelistan är gedigen. Nu sitter jag på förmöte på min brors rum i stadshuset där vi centerpartister ska förprata en stund.

Solen skiner från klarblå och jag vet att jag inte kommer att nå soliga Solbacka förrän cirkus kl. 22. Å då har solen gått och lagt sig och förmodligen Jonas också. En full jobbardag och möte på det. Inte optimalt på något sätt men man får gilla läget. Man har ett ansvar att besitta platserna och sitt lag.

Jag gillade läget extra mycket i morse. Tog en tidig löparrunda och chockstartade kroppen. Det gick väl hyfsat även om jag föredrar att springa senare på dagen då alla ben och muskler jobbar ihop istället för mot mig. Men morgonluften är svår att slå. Krispet och värmen från solen trots minusgrader är obeskrivliga. Att springa från vårt hus innebär alltid en rejäl uppförsbacke vilket håll man än väljer och på något sätt har jag börjat hatälska det. En pulshöjning och sedan är man liksom igång. Att ställa sig i duschen efteråt är en belöning värt namnet.

Ikväll blir det alltså inga avsnitt från den nya serien vi har börjat följa. Fick tipsen från en god vän när jag var sjuk (när jag skrev nånstans att Hollywoodfruar inte riktigt var min grej). Serien var så bra så jag tittade bara på två avsnitt ensam. Ville titta tillsammans med Jonas såklart. Han blev lika biten. Det händer så otroligt mycket hela tiden, skådespelarna är superba. Handlar om 50-talet i Australien. Fin flicka får inte gifta sig med mindre fin pojke. Det passar sig inte heller med giftemål mellan religioner. För att inte tala om när pojke dras till pojke ? usch och fy. Om så är fallet - håll det hemligt för att inte fläcka ned den fina familjens rykte. Lägg till byns skvallertant och en farmor med vilja och åsikter av stål och genom detta styra typ alla. Men hon misslyckas gång på gång så det står härliga till. A place to call home eller Hemma igen heter serien och jag kan varmt rekommendera den. Tack Maggis för tipset! De enda som oroar mig är att jag vill se alla avsnitt och snart vill man ju vara utomhus på kvällarna...

Ha en fortsatt fin kväll! Nu ska jag snart representera folket.

Fin skylt MEN jag hade kunnat ha en papperslapp med mitt namn fortsättningsvis (med tanke på kommunens skrala ekonomi).

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Fredag 29 mars 13:13

Igår invigde vi påsken med våra goda vänner Susanne och PA från Sandrydet. Vi tog med dem på promenad och vi besökte Torsa stenar och fortsatte på vår fina ås på andra sidan sjön. Ljuvligt ljummet väder med ett o annat stänk i luften. Vi pausade vid ...

Av Sofia - Onsdag 27 mars 19:24

Medborgarbudget - en värdefull demokratisk process. Ut på tur! Förmiddagen ägnades åt att besöka resultatet av medborgarbudget i våra kransorter. En demokratisk process där folket får rösta och bestämma vad som blir verklighet av pengarna. Så värdefu...

Av Sofia - Tisdag 26 mars 18:58

Igår kväll var det gruppmöte för vårt parti, Centerpartiet. Bra diskussioner och gott fika - tack Tommy, engagerade medlemmar och god stämning. Vad kan man mer önska tänker jag. Det är mycket som händer och det stundar ett EU-val eller EP-val som det...

Av Sofia - Lördag 23 mars 16:38

I går morse fick jag bevittna hur den sista elstolpen fick fot, eller hjul. Luftledningarna är nu borttagna här i vårt område och en traktor for iväg med den. Äntligen blev vi av med vår fula ledning som förstör våra utsiktskort. Det är verkligen ett...

Av Sofia - Fredag 22 mars 19:07

Samarbete och samverkan är ett ord som har genomsyrat arbetet i kommunen sedan jag tillträdde för cirka ett år sedan. Det har verkligen gjort oss alla mycket mer medvetna om fördelarna att samverka både när det gäller det på politiska planet och i ve...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards