Direktlänk till inlägg 30 mars 2022

Solrekord

Av Sofia - 30 mars 2022 19:29

Ska försöka att inte tjata om våra solpaneler - det kan bli tröttsamt i längden men det är så roligt! Idag blev det rekord. 49 kWh. Hela månaden har varit fantastisk. Får nog aldrig uppleva en sådan solrik mars någonsin eller det kommer hursomhelst dröja länge till nästa gång. Produktionen har passerat över 1MWh denna månad.

Dock var det rejält kallt i morse, minus 7 och jag låg i sängen och tänkte att nu dör alla de nyinköpta murgrönorna trots outdoor variant. Penséerna brukar klara sig fint. Ranunkelväxterna tog jag in inomhus igår kväll. Blommorna såg dock fina ut. De fick gotta sig i solvärmen under hela dagen. Ledig idag och jag hade tänkt läsa utomhus i favoritboken. Hann aldrig dit. Det blev jobb (hm) och skjutsning av Stella till skolan. Prioriterade såklart en löpartur. En kall men skön sådan till Grimstorp och Sjömilsås.

Sen skulle jag hämta Stella på skolan och dess för innan hinna till mammografibussen. Inget behagligt men en nödvändig måstegrej.

Nu har vi tänt brasan och sitter i gödseldoften av omplanterade små plantor. Inte så mysigt men man få stå ut.

Ha en forsatt go kväll!!

Dagen

Månaden mars 2022

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Söndag 28 april 19:08

Sitter i fåtöljen och det är första kvällen på länge som vi inte tänder en brasa. Äntligen har vårvärmen kommit och den är så otroligt efterlängtad. 19 grader idag och go sol. Har njutit hela dagen även om vi har varit lite trötta efter festen igår. ...

Av Sofia - Lördag 27 april 15:44

Veckan som gick var minst sagt mastig. Men även kul och känns det mastigt och kul och inte bara mastigt funkar det. Jag funkar! Torsdagskvällen innebar kommunfullmäktige och det var en hel del större ärende. Årsbokslut, jobbstrategi och gymnasiesamve...

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards