Direktlänk till inlägg 11 maj 2024

Ljuuuuuuvlig dag hemma

Av Sofia - Lördag 11 maj 19:18

En sån underbar dag här hemma i Solbacka. Fint väder och jag har njutit hela dagen. Både av att tvätta fönster och rensa ogräs. Två timmar la jag på gröna skott som inte hör grusgången till och det känns så skönt efteråt. Blev väl hett i solen så jag fick söka skugga när jag skulle inta mellanmål. Smoothie på näst intill rutten banan, havregryn, mjölk, yoghurt o frysta blåbär. Såååå gott.

Jonas röjde vinden i sitt gamla hus som kanske skulle varit gjort för sju år sedan. Nu ska Pelle, Lina och barnen flytta till nytt hus till sommaren så nu måste det bli gjort. Han kom förövrigt hem med finporslin ā la Blå blomster - danskt och Rosenthal. HUR kan man haft det nedpackat och inte använt. En gåta!

Å så har jag virkat klart min gröna klänning. Det är lite nervöst att sy ihop den. Om den ska passa då jag virkar på fri hand utan mönster. Åtskilliga timmar är nedlagda o räknar man timmarna i pengar så är den värd sin vikt i guld. Nöjd hur som helst.

Å Stella har det bra i Edinburgh. Hon var med om gigantiskt norrsken i går natt. Snacka om tur och jag är så avis. Vackra bilder.

Snart Eurovision- heja Norge eller jag menar Sverige. Allt annat skrål och vrål är sådär.

Ha en fortsatt fin lördagskväll!

Bild från Stellas resa i Edinburgh- hon fick se norrsken i går natt. Lyckliga hon!!

Mellanmål på trappen

Ljuvlig dag - utslaget körsbärsträd

Så stilla hela dagen

Jag njöt tom av ogräsrensning

Äntligen klar!!! Min virkade klänning!!

 
 
Lena

Lena

Lördag 11 maj 21:28

Godkväll

Klänningen är sååå vacker & du bär den med sin ära 👏👏 & vackraste färg därtill 😉

Eurovision, hot om terrier förgör lite, men hitintills har det gått bra ❤️ har 2 klockrena favoriter 😉

Önskar en fin kväll & ❤️

http://frallorna.bloggplatsen.se

Sofia

Söndag 12 maj 17:53

Tack så jättemycket- trivs i klänningen dessutom!
Min favorit Kroatien drog kortaste strået men jag tycker vinnaren var värdig. Gillade Tyskland oxå men det gjorde inte så många andra, ha ha.
Ha en fin kväll!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Söndag 23 juni 18:21

Har säkert använt rubriken dubbelt upp den här helgen men det har varit härliga dagar i dagarna tre. Fantastiska midsommarafton med långpromenad och goa vänner, fika och sillunch hemma. Så trevlig afton i Sandrydet med goa vänner. Igår med kantar...

Av Sofia - Lördag 22 juni 18:18

Idag har vi plockat de första guldgula knapparna. Premiär för sommarkantarellerna. Bilderna har florerat ett tag på Insta och vi kollade av en del av våra ställen idag. Ett par nävar fick vi ihop, räcker till tre mackor enligt överslagsberäkningen. V...

Av Sofia - Fredag 21 juni 16:49

Utvilade efter sovmorgon blev det frukost ute. Ljuvligt midsommarväder och ljuvlig stund på trappen och flaggan i topp. Vi hade planerat sedan länge att vi idag skulle ta med fika och gå en långgrunda. Igår bjöd vi in vännerna Cissi och Claes att ...

Av Sofia - Torsdag 20 juni 20:04

Vilken fantastisk förmiddag. Vilket fantastiskt jobb man har. Landshövding Brittis Benzler som är relativt ny i sin roll gör en kommunturné och idag stod Nässjö på tur. Ett välkomponerat program hade komponerats av kommundirektör Malena och utvecklin...

Av Sofia - Onsdag 19 juni 20:31


Väcktes inatt av ett pip. Ett mycket mycket svagt pip. Jag visste innan jag vaknade att Aztro hade släpat in en liten mus. Vi har varit förskonade. Nog för att den lille missen är en enastående jägare trots sin bjällra, men vi har sluppit detta fenom...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6
7 8
9
10 11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards