Direktlänk till inlägg 9 juli 2024

Idag är det ingen vanlig dag

Av Sofia - Tisdag 9 juli 17:55

Idag är det Jonas födelsedag. 9 juli. Exakt en månad efter mig. Nr 9 är bra. Han fick dagen till ära ett fantastiskt väder. Frukost ute och paketöppning. Ett stort paket. Innehöll en lapp med information. Konsert i november med Albin Lee Meldau i Linköping inklusive hotell och middag. Inklusive fru ska tilläggas. Jonas är som bekant ingen konsertmänniska men denne artist VET jag att han gillar och han blev glad. Tack o lov. Kul att ha nåt att se fram emot i höst. Ta tåget till Linköping är smidigt.

Jonas fick bestämma vad vi skulle göra idag och det blev en promenad på elljusspåret i Landsbro. Ärligt talat blev det mer svampplockning än promenad. Jösses vad svamp vi hittade. Säkert två kilo. Därefter fikade vi med Jonas mor i hennes trädgård och hon fick en stor påse svamp. Rundan innehöll mycket djur oxå. Höll på att kliva på en huggorm. Ett myggbett för varje svampstopp och jag plockade bort tre fästingar på benen efter rundan.

Nu sitter vi på altanen och njuter av sommar och semester. Å firar Jonas. Behöver jag säga att vi äter kantareller ikväll?

Ha en fortsatt fin tisdag!!

Grattis älskling!!

Paketöppning

Elljusspåret i Landsbro

Mängder med svamp

Hårdasjö - Landsbros fina badplats

Två fulla påsar med kantareller

Födelsedagsfika med Jonas mor Birgit

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Tisdag 20 aug 18:55


En tisdag. Jobbet har dragit igång på allvar. Vardag. En underbar morgon när sjön ryker. Så vackert. Glömde att ta kort från vår altan i morse så jag tog en bild på väg till jobbet. Promenad idag. 8 grader så det blev att skala av sig klädesplaggen e...

Av Sofia - Söndag 18 aug 11:54

På hemväg från Stenungsund. Tillbringat det senaste dygnet hos Jonas dotter med familj och gratulerat Elise som fyller hela fem år nästa lördag. Men nästa helg ska vi flytta Stella till Göteborg inför höstens studier och dessutom fira hennes 20-årsda...

Av Sofia - Lördag 17 aug 10:10

I veckan som gick blev jag tillfrågad att hålla invigningstalet när Kärleksveckan går av stapeln i Nässjö kommun måndagen 9 september. Så glad jag blev. Så otroligt kul. Vilken ära! Å jag som regnbågsmamma och stolt förälder ser verkligen fram emot d...

Av Sofia - Fredag 16 aug 16:32

Idag har inte Stella namnsdag. Men det hade hon igår. Jag glömde inte bort att gratta även om mormor hann före. 15 augusti är Stellas namnsdag och namnet betyder stjärna. Å hon är ju en stjärna så namnet passar henne alldeles utmärkt. I går var d...

Av Sofia - Torsdag 15 aug 18:39

Som han sjunger, vår svenske ikon Tomas Ledin. Vi är på gång, vi är laddade, vi är tända. Lite så kändes det idag när vi samlades i Pigsllesalen och fick en presentation av arkitekterna som ska rita vår nya kommande simhall - badhus. Ett gäng fr...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards