Alla inlägg den 12 maj 2024

Av Sofia - Söndag 12 maj 18:10

Jodå, vi höll oss vakna - genom alla låtar igår när Eurovision gick av stapeln. Tycker det var ett proffsigt arrangemang av Sverige och Malin och Petra ledde det med den äran. Kroatien mot Schweiz och sistnämnda drog ett längre strå. Gillar den låten oxå o det var lite fint att en ickebinär person vinner och fint att låten handlar om resan dit.

Idag var det promenad runt sjön i schemat. Planerat sedan nån vecka och David, Matilda, Henry och Alexandra hängde på. Kanske väl varmt att gå idag men bra med vatten med funkade det utmärkt. En fantastisk runda, några diken att hoppa över samt lite andra utmaningar men allt flöt på. Den grillade korven i vindskyddet smakade mer än bra. Så gott.

Ett dopp på det när vi kom hem. Nu är maj-badet avklarat och jag hoppas det blir fler denna månad. Blev gott pigg efteråt. Betydligt varmare än badet på valborgsmässoafton, kan ha varit 13 grader idag.

Igår virkade jag klart min klänning. Blev nöjd. Garnet kostade typ 800 kr. Skulle man värdera alla de timmar jag lagt blir den värd sin vikt i guld. Nu ska den användas.

Hockey kl 20.20 Heja Sverige!!!

Ut på tur, runt sjön

Paus vindskyddet- grillad korv

Grillmästaren

Ett uppfriskande bad på det

Virkad känning klar

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6
7 8
9
10 11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards