Alla inlägg den 15 maj 2024

Av Sofia - Onsdag 15 maj 19:28

Min äldsta moster har somnat in. Anna-Lisa har flyttat hem till änglarna och framförallt till maken Gustaf som lämnade oss 2017. Då var han 102 år. Anna-Lisa har levt nästan ett helt sekel, hon skulle fyllt 100 år i november detta år. Det är svindlande tankar, att ha fått vara med sååå länge även om hon de två senaste åren inte var med så mycket. Men vilket rikt liv. Två barn, sex barnbarn och mängder med barnbarnsbarn har hon fått uppleva. Å min mamma som är lillasyster har fått ha sin storasyster i 85 år.

Gustaf fick grattis av kungen när han fyllde 100 år och han och Anna-Lisa firade 75-årig bröllopsdag. Helt otroligt häftigt!!

Idag ringde Magnus, min äldste kusin och frågade om jag ville sjunga på Anna-Lisas begravning. Vill SÅKLART men tackade efter många turer i huvudet nej. Jag vågar inte för min hosta. Det är inga fel på rösten men så fort jag börjar sjunga måste jag hosta. Jag har provat, tro mig. Har världens bästa trapphus i stadshuset med finaste akustiken där jag verkligen inte kan låta bli att ta några toner.

Vila i frid käraste gamla moster. Den dagen det är begravning är det oturligt nog kommunfullmäktige så jag kan bara delta i kyrkan och tyvärr inte på minnesstunden. Lite tråkigt med tanke på att många släktingar är på plats och man vill prata mycket med dem man inte träffar så ofta.

Å grattis alla SOFIOR idag. Johanna och Stella har namnsdag och framförallt jag. Å två Sofior till i släkten. Lill-Sofia i Linköping som är mitt kusinebarn och dessutom barnbarn till moster Anna-Lisa enligt skrivna ord ovan och så Mini-Sofia i Åmål, ytterligare ett kusinebarn. Grattis!!

Ha en forsatt fin onsdagskväll!!

Tulpaner i vårt land till alla SOFIOR idag!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6
7 8
9
10 11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards