Alla inlägg den 31 maj 2024

Av Sofia - Fredag 31 maj 16:26

Har precis varit och badat. Försökte råda bot på en trött kropp och huvudvärk. Å jag lyckades. Tillbringade i eftermiddags några timmar i vårt gemensamma EU-tält på torget där många partier samlas för att kampanja. Innan dess var det jobb på tekniska och dagen inleddes med att jag föredrog vad jag har pysslat med sedan oktober. Underlag, siffror och kvadratmeter till en lokalförsörjningsplan och även redogöra syftet med planen. En samlad och gemensam bild av kommunens lokalbehov så skattepengarna används på bästa sätt. Kort sammanfattning.

Igår tog vi farväl av min äldsta moster. Anna-Lisas begravning var välbesökt och nästan alla mina kusiner på mammas sida fanns där. Alltid lika roligt att träffa dem även om man inte förknippar begravning med uttrycket roligt. Även mina kusinebarn var där, som jag inte träffar särskilt ofta. De är nästan i min ålder så man har umgåtts med dem mycket. En fin stund i kyrkan och Anders Axelsson sjöng och spelade magiskt fint. Under sista psalmen tog pappa mammas hand i sin och den andra handen fattade min. Den finaste stunden på hela dagen. Det är en overklig lycka att fortfarande få ha dem kvar här blad oss.

Tyvärr fick jag åka i förtid innan minnesstunden var slut. Kommunfullmäktige kallade och igår klubbades ärendet ny detaljplan Sörängen. Var uppe och talade mig varmt för kommunstyrelsens förslag till beslut. Å ja-rösterna vann med 74 procent. Det här blir bra!!!

Nu återstår fredagkväll och jag är helt slut efter denna vecka. Ladda om med grill och en natts sömn, i morgon är det kampanj EU-val. Ni röstar väl?

Ha en fortsatt härlig kväll!!

Så vackra blommor

Kampanj med Urban och Ann-Cathrin

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6
7 8
9
10 11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards