Alla inlägg den 14 augusti 2010

Av Sofia - 14 augusti 2010 17:22

Han skulle gilla dem. Ernst alltså. Ytterkrukorna utanför trappan på framsidan. Jag har inte orkat köpa nya blommor efter penséerna (semester etc.) och det ser fruktansvärt ut. Men häromdan tog jag av mig mina "teflonögon" och tänkte nytt. Det ser ju riktigt fint ut. Den fina murgrönan ringlar sig fram och den mörka jorden "gifter sig" med den småländska graniten i form av några stenar. Kanske skulle han uttryckt det så, denne Ernst som så många hatar och lika många älskar förmodar jag. Jag varken hatar eller älskar men han ser jäkligt bra ut och har enormt många bra idéer (vissa lite tokiga oxå). Av 10 idéer är 8 jättebra och 2 mindre bra. Ulf ansåg att det var tvärtom ; )


Just nu står en plåt kakor (som Ernst bakade i torsdagens avsnitt av Sommar med Ernst) färdigbakta på bordet. Tyvärr fanns inte Lemoncurd på Willys igår så det fick bli vanlig hederlig småländsk lingonsylt. Smördeg o lingen är väl ingen tokig kombination? Testa det Ernst!! Ovan bak är till våra kommande födelsedagsbarn. En 41-åring och en 6-åring. 24:e o 25:e augusti. Barnkalas nästa fredag o Ulf/Stella-kalas på söndagen. Lite neg... chokladbollar får det oxå bli!!


God kväll!!


  

Ernst skulle älska mina kroppsfärgade krukor med dekorationer av jord, sten och grönt.... ; ) Jag gillar honom men kan inte låta bli att garva åt han uttryck!!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards