Direktlänk till inlägg 7 april 2024

En kväll med nära och kära

Av Sofia - Söndag 7 april 16:06

En sån härlig kväll i Bodafors igår. Hos min bror Pelle och Monica i deras mysiga boning. De har verkligen fått till ett trivsamt hem, deras hus som de totalrenoverat. Bror Anders o Lotta var där, mor och far såklart och även äldste kusinen Magnus som oxå tillhör familjen. Han som arbetat extra som dräng och hjälpreda åt både far och senare mina bröder på gården i Norra Sandsjö. Så många år. Alltid ställt upp när maskinerna pajat, servat och underhållit allt som finns på ett lantbruk. Magnus hade även med sin fine hund, extremt väluppfostrad, dvs jag är då inte rädd.

Så god mat, som alltid när Pelle o Monica bjuder. Förätt med nån paj med västerbottenost samt tillbehör, pasta carbonara och avslutningsvis en glass- och marängtårta med jordgubbar. Smakade sommar. Gott att träffas alla, senast vi var samlade var jul och tiden sedan dess har bara försvunnit iväg.

Tidigare igår åkte Jonas och jag till Eksjö för att besöka godisaffärer. Å då menar jag Bringners. Himmelriket att vandra runt där, man hittar så mycket inspiration. Man hittar rätt mycket som man INTE hade tänkt att köpa. Jonas han tittar och gör sitt bästa för att bromsa men jag betalar, det brukar lösa sig då. Hem med en planta Humle, en klätter-Hortensia, en rabarberplanta, två mini-orkidéer, en bukett tulpaner och en tjusig blomma till kvällens värdpar.

Vaknade idag och var tjock i halsen och krasslig. Var kom det ifrån? Jag har vilat hela dagen och ber till högre makter att jag inte blir liggandes. Hinner inte, kan inte bli sjuk nu. Å att jag inte smittade någon igår.

Ha en fin söndagskväll!!

Dukat vackert bord hos Pelle o Monica

Mums

Fina mor och far

Syskon

Nära och kära

Notera den mycket fina tavlan i bakgrunden- målad av lokale konstnären Ulf Tedenstig

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Söndag 28 april 19:08

Sitter i fåtöljen och det är första kvällen på länge som vi inte tänder en brasa. Äntligen har vårvärmen kommit och den är så otroligt efterlängtad. 19 grader idag och go sol. Har njutit hela dagen även om vi har varit lite trötta efter festen igår. ...

Av Sofia - Lördag 27 april 15:44

Veckan som gick var minst sagt mastig. Men även kul och känns det mastigt och kul och inte bara mastigt funkar det. Jag funkar! Torsdagskvällen innebar kommunfullmäktige och det var en hel del större ärende. Årsbokslut, jobbstrategi och gymnasiesamve...

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards