Alla inlägg den 17 oktober 2011

Av Sofia - 17 oktober 2011 21:14

Det var längesen, jätte längesen jag hade känslan av lite vanmakt…arbetsmässigt! Arbetskänslorna kan variera och även det kanske är nyttigt. Många känner nog som jag – man kan inte vara fullt ut taggad och full av energi alla de dagar man går till jobbet. Oförklarligt lite ledsen…och det handlar om många små händelser – inget speciellt. Det går väl över som allt annat. Huvudsaken är att man ändå gör sitt bästa och är professionell de gånger man bär ansiktet utåt – när det ringer kunder/då andra personer behöver hjälp/då något ska utföras.


Som sagt – inte den roligaste dagen jag upplevt och det blir sannerligen inte bättre när jag tittar ut. Ett stort grått täcke ligger över Nässjö men med tanke på helgen som var – ljuvlig sol och klar frisk luft – får man inte klaga. Det kan ju inte vara Julafton varje dag som Alfons Åbergs farmor sa.. När jag kom hem väntade en oerhört vacker bukett rosor (2-årig bröllopsdag) på mig. Solen trängde igenom molnen och jag fick en välbehövlig promenix... Det blev en bra dag till slut!!! Man har ju ett annat liv oxå...förutom det som kallas arbetsliv. Har ju som bekant lite svårt att skilja på det där ibland....grunna grunna grunna.....


I morgon ska vi ut o resa. Nästan hela förvaltningen ska genomföra studier och vi ska åka över dan med buss. Det ska bli trevligt och det var tur att schemat passade Ulfs då vi åker kl. 07.00 och kommer åter till Småland 19.00


Ha en bra kväll och hoppas ni har många tända ljus i soffmyset – det har JAG göra!!!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards