Alla inlägg den 30 oktober 2011

Av Sofia - 30 oktober 2011 15:03

Härligt upplaga av årets åka-runt! Goda rätter, trevliga nya och "gamla" människor i en härlig mix. Trevliga samtal och sammanträffanden - världen är ändå rätt liten. Nån känner någon som vi känner...nån släkting här och nån släkting där. Vi hade ju då efterrätten vilket var en bra avslutning på den relativt långa middagen. Smaklökarna är väl dock inte på topp vid sista rätten då vi startar kl. halv fem med förrätt och diverse drycker. Jag blev ombedd (näst intill tvingad) att spela gitarr och sjunga till kaffet hemma hos oss och det blev lite allsång på Fred Åkerströms "Jag ger dig min morgon".


Sedan blev det mer sång och framförallt dans på Tobaksmonopolet som var platsen för efterfesten. Coverbandet Pax Romana (tror jag, ska jag tillägga) spelade covers och rockade loss ordentligt. Så även åka-runt folket även om jag spinner loss MYCKET mer till disco-musiken mellan bandets live framträdanden. En helbra kväll och som grädde på moset fick vi en xtra timme i natt!!


Nu har vi hämtat våra barn, fått jättegod söndagsmiddag hos svärföräldrarna och jag ska snart åka till Kyrkans hus i N. Solberga. Första övningen med TCB-kören som sjunger ihop med Höglandskåren på kulturhuset den 2:e och 3:e december. MÅSTE SES!!!!!! KÖP BILJETTER!!! Niklas Andersson, Pernilla Fogelström, Anders Mårtensson m.fl levererar julstäming och får inte missas ;)) "O helga natt! Julens vackraste klassiker, musikalernas största hits varvat med oförglömlig rockmusik allt kryddat med en gnutta humor"!


Ha en fin söndagkväll!


Johanna plåtar åka-runt-föräldrar!


    

6 tallrikar mustig kladdkaka med rostade pinjenötter, hallon och grädde.... 

 

Färdigt för efterrätt!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards