Alla inlägg den 15 oktober 2012

Av Sofia - 15 oktober 2012 18:10

Vilket födelsedagsparty vi kom till igår. Pappa Kenneth fyllde i fredags och vi blev bjudna på eftermiddagsfika i går söndag hemma hos mor och far. Det blev en liten minifest - afternoon tea med en massa gosaker. Bilder säger mer än 1000 ord..... Det satt fint i höstrusket kan jag säga. Å fadern blev glad för Trisslotter, blommor och choklad.


   

Smaskens!!

  

Mamma och födelsedagsbarnet 

  

David, Stella och Elin-ifån


De underbara höstbilderna från mina föräldrars gård i Torset är inte tagna idag. Det gjorde mor en dag när det inte regnade - hur hon nu lyckades med det....hm.... Ja vackert är det hur som helst. Alla dessa löv i underbara gula och orange färgtoner... Vackra Torset!!!

  


  


  


  


Den härliga gårdagen (trots regn) får kompensera den skitdag som snart (äntligen) är till ända. Förutom ytterligare regn då så har vår mejl "bytt plats" för att uttrycka något väldigt krångligt på ett någolunda enkelt sätt. Jag kom ju naturligtvis inte in i min postlåda och jag var inte ensam... Men... det löste sig senare men är i stundens hetta stressande som bara den. Fler frågetecken i ett annat arbetsprojekt och jag ser inte direkt fram emot årsskiftet. Vi har tiden emot oss om man uttrycker det milt och årsskiftet flyttar man inte på. Eller? Ska vi kanske flytta fram 1 januari till 1 mars i år....? Papperstrassel i en skrivare vilket jag ALDRIG har varit med om. Då börjar jag tro att nån liten   sitter i ett hörn och hånflinar "henne ska vi vara lite taskikga mot idag"... Arbetsdagen slutade med att David ringde från Skogsvallen...med gråten i halsen. Han hade kommit upp till första träningen i nya ishallen och glömt!!!! sina skridskor. Jag hastade iväg och han blev väl cirkus en halvtimma sen till isen. Var en ganska irriterad mamma men tyckte samtidigt så synd om honom.


Nu - kväll - lugn och stilla måndagskväll. Jag ska inte röra mig mer än från soffan till köket - från köket till soffan - från soffan till sängen...så kanske den här dagen får ett hyggligt slut!!!


Kram på er!!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9
10
11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards