Direktlänk till inlägg 28 april 2013

Eufori, lättnad och tomhet...

Av Sofia - 28 april 2013 11:17

En sån underbar kväll!! Igår fanns det ingen trollkarl på scen...eller så var det så....för kvällen var mer än magisk. Allt gick super! Höglandskårens underbara samspelta toner under ledning av fina Maria Sandberg, Sandra Camènisch och Niklas Anderssons gemensamma karisma – det klickar verkligen mellan dem!! Deras röster får håret på huden att resa sig. Underbara Pernilla Fogelström som alltid levererar. Får alltid samma funderingar…hon borde stå på scener i London och dylikt… Pigalle i Nässjö är super men FLER borde se och höra henne. 


Å så TCB-kören – igår ägde vi!!!! Vi dansade och sjöng och det känns sååå bra när armar och ben går åt samma håll på samtliga  !! What a feeeeeeling!!! Drygt 2 timmar som springer iväg och efter extranummer och de sista applåderna kommer den smygande…. Känslan av tomhet. Guld är då att få tillbringa ytterligare en stund tillsammans med alla medverkande samt hjälpsamma personer runt om som fixar garderob och annat praktiskt. Man ingår helt enkelt i ”familjen”. Då landar man. Då kan man bättre smälta alla intryck.


Vi bjöds på god mat och en film som vittnar om nya äventyr när den kalla årstiden åter anländer till Norden. Julshowerna. Igår blev det officiellt. Den 6 och 7 december kommer Jan Johansen, Rickard Herrey och Robert Haglund för att gästa vår stad. BE THERE!!!!! Å det finns ett namn jag inte nämnt ovan. Marcus Petersen – ordförande i Höglandskåren – han som fixar hit artisterna, han som är hjärnan bakom detta! TACK för ditt otroliga engagemang! Amazing!


En söndag i vakum! Livet återgår till det normala...läxläsning, städning, strykning....skönt att ha härliga minnen att tänka på då... Relight my fire..... I've got life.... Sound of music....


Kram!!!!


 

Så börjar lektionen!

 

The sound of music!!

 

Do Re Mi Fa So La Ti...

 

Snyggingen Niklas äger scenen!!

 

In action!

 

TCB-kören!!

 

Sandra och Niklas!!

 

Remember my name!!!

 

What a feeling!!!

 

Fame!!

 

Dotter och mor

 

En stjärna!

 

Trötta och lyckliga och very very cute.... Sabina, jag och min "syster" Johanna

 

Underbara Maria Sandberg och Pernilla Fogelström

 

Fina syster Elin och fina bror Wictor Fogelström

 

Niklas och Pernilla

 

Ett riktigt STJÄRNGÄNG!!


 

Ett litet smakprov!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Onsdag 27 mars 19:24

Medborgarbudget - en värdefull demokratisk process. Ut på tur! Förmiddagen ägnades åt att besöka resultatet av medborgarbudget i våra kransorter. En demokratisk process där folket får rösta och bestämma vad som blir verklighet av pengarna. Så värdefu...

Av Sofia - Tisdag 26 mars 18:58

Igår kväll var det gruppmöte för vårt parti, Centerpartiet. Bra diskussioner och gott fika - tack Tommy, engagerade medlemmar och god stämning. Vad kan man mer önska tänker jag. Det är mycket som händer och det stundar ett EU-val eller EP-val som det...

Av Sofia - Lördag 23 mars 16:38

I går morse fick jag bevittna hur den sista elstolpen fick fot, eller hjul. Luftledningarna är nu borttagna här i vårt område och en traktor for iväg med den. Äntligen blev vi av med vår fula ledning som förstör våra utsiktskort. Det är verkligen ett...

Av Sofia - Fredag 22 mars 19:07

Samarbete och samverkan är ett ord som har genomsyrat arbetet i kommunen sedan jag tillträdde för cirka ett år sedan. Det har verkligen gjort oss alla mycket mer medvetna om fördelarna att samverka både när det gäller det på politiska planet och i ve...

Av Sofia - Onsdag 20 mars 20:43


Skön tystnad smeker mitt öra Endast vinden hörs och läker mina vintersår Snövit matta lurar mitt öga Jag ser vinter men känner vår Kylan biter i min kind och håller isen envist kvar Från klockan sex till sex ser jag sjö och horisont Marstid...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15
16 17 18
19
20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards