Alla inlägg den 4 juni 2013

Av Sofia - 4 juni 2013 20:40

Such an AWESOME day!!! Jag har kört dubbla hyror - både för juli och augusti och jag fixade det HELT själv utan någons hjälp. Allt tar längre tid i vårt nya system. Tre moment istället för som förut ett, och eftersom det ska gå filer från 3 olika "företag" o det är en styck kundfil och en styck orderfil är det alltså 12 st filer att hålla reda på och det enda som skiljer dem åt är tidpunkten då man gjorde dem.... Inte helt lätt att förklara och med andra ord ännu värre at göra. Men nu är det gjort och jag känner mig faktiskt duktig!!! Jag ska nog tämja den där vildhästen (ekonomisystemet Agresso) och få den att lyda även mig....


Å SOLEN har skinit hela dagen och strålarna höll i sig framåt kvällskvisten när det var dax för alla vackra baldrottningar med tillhörande herrar att skrida fram på mattan till hotell Högland. Å naturligtvis tyckte jag ju första paret ut var det vackraste. Min brorsdotter Ella med sin kavaljer. Mmmmm, den laxrosa klänningen satt som en smäck och hon strålade verkligen ikapp med solen! Å det gör ju lite ont i mig att Johanna bredvid står och bedyrar att hon inte ska gå på någon bal om två år. Finns bara en fördel - det blir billigare.. Nåja, vi är inte där än... Hon har tid på sig att ändra beslutet.


Å därefter - packa fikakorg och cykla ned till Målenplan. Jag missade inte brännbollen kan ju tilläggas - den avverkades efter fikat och jag hann med både kaffet och springet. Dessutom träffade jag bollen med "kärringspaden" och blev inte ens bränd. Bra där!!


Lång dags färd mot natt - godnatt!!!


 

Ella och hennes kavaljer

 

Tjusiga!!

   

Tur med vädret. Vinnande laget - de vuxna!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11
12
13 14
15
16
17 18 19
20
21 22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards