Alla inlägg den 23 augusti 2013

Av Sofia - 23 augusti 2013 19:10

#Nässjö den 23:e augusti. En stad som sjuder av liv. Höstmarknad! Sol, värme - underbart väder!! Överdriver om jag skriver att varenda unge efter skolan (eller under skolan) besöker stånden på torget o omkringliggande gator. Å mängder med annat folk oxå. Dagen till ära var det dessutom invigning av "nya" fina Rådhusgatan. Den gata som genom åren inte direkt har fäst staden Nässjö på kartan som den tjusigaste och vackraste staden... Men NU är denna gata verkligen en fröjd att promenera på. De gröna träden (kan skriva en uppsats om bara dessa träd som dog - man glömde vattna pga ett misstag) men väljer att inte göra det. Det kvittar ju för nu är träden utbytta och lever.


Synd bara att tiden för invigningen var lite "tidig". Jo visst - jag kunde spenderat min lunch på evenemanget men hade en tandläkartid o passa så jag fick snabbt plöja mig igenom folkhopen för att fixa några ärenden eftersom huset har två födelsedagsbarn i helgen... Dessutom var det tjock på bordet med arbetsuppgifter så att flexa ut vid två--tre...kändes inte ok.


Tandläkartid ja.....ångest light och INGET jag ser fram emot (gör någon det?). Mina tänder såg så välskötta ut (såklart att jag sköter dem så jag förhoppningsvis inte behöver åtgärda något på gaddarna) och röntgenplåtarna visade inga hål. Gött tänkte jag och hade inte tänkt tanken färdigt förrän tandläkaren kommer med det där vassa föremålet och petar i tänderna. Såklart hade en flisa gått bort från en gammal lagning vilket kunde vara "lurigt" med tanke på karies..... Tebax om två veckor och laga. Inte kul MEN det kostar mig inte en spänn, varken undersökningen idag eller lagningen för jag har försäkrat mina tänder!!!

   En tröst hur som helst. Jag betalar en summa varje månad till folktandvården och får sedan fria undersökningar och fria lagningar. Bra där....trots att jag efter vissa enkla beräkningar kan konstatera att jag då inte gått plus direkt med "facit i hand". Har inte gjort en lagning på över fyra år....sedan jag tecknade den där försäkringen.


Fredagkväll! Snart dax för taco. Alla barn utom Stella är hemma, maken jobbar, Johannas pojkvän Robin kommer.. Trevlig kväll!! Hungrig efter en lång dag utan lunch - slarvade idag - tar igen det ikväll!!!


Ha en fin kväll alla!!! 

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards