Alla inlägg den 27 augusti 2013

Av Sofia - 27 augusti 2013 16:58

Så var vi helt plötsligt 8 i familjen. Den är utökad med en styck busig kattunge. Jo, för katter räknas absolut in i vår familj. Deras namn ska stå med på grattis-kort etc…… Att skaffa honom gick lite hastigt får jag nog tillstå men det är väldigt väldigt kul. Vi har då och då pratat lite om att skaffa en kattkompis till Smilla eftersom hennes mor dog hastigt och tragiskt i njurproblem för två år sedan. Nu fick vi frågan om vi kunde ”ta över” en kattunge från en bekant. Om vi ville! Och vi vill!!


Helgrå med vita tassar och vit hals – så söt så söt. Namnet skulle varit Eatsalot (uttalas ”Itsölått”) och betyder ”äter mycket” för det gör han…. Av någon anledning, som jag inte klurat ut än, döpte Ulf om honom till Whisky (ingen dryck han dricker). Vi gillar namnet så nu får det blir så! Jag meddelade min positiva inställning till ytterligare ett husdjur när barnen frågade och bad dem messa Ulf,  som jobbade natt i söndags, om han gick med på det. Trodde inte i mina vildaste att hans skulle svara ja...… Men som TRISS-reklamen säger – plötsligt händer det!!! Å när kissen väl kom är Ulf en av dem som gosar allra mest. För Whisky gosar verkligen.


Han spinner när en klapp blir till två och spinner högt - tror hela kvarteret hör! En förutsättning (från min sida) för att ta emot en kisse var att den gick på lådan ordentligt. Det gör den! Frid och fröjd! Å att Johanna lovade att sköta kattlådan…det löftet blir spännande att följa upp och jag kan nog redan nu ana hur det går…. Den enda som inte är så förtjust är just Smilla. Hon fräser åt honom hela tiden. Vi får hoppas att han kan charma henne precis som oss andra även om det verkar ta lite längre tid. Fortsättning följer!!! 


Ha en fortsatt underbar kvälll i solen!!



  

Jag heter Whisky och är så söt! Finns både på Blogg, Facebook, Instagram och Twitter   


  

Spinner vid minsta beröring och högt!


Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards