Alla inlägg den 8 december 2013

Av Sofia - 8 december 2013 14:45

Dagen efter.... DAGEN EFTER julkonserterna!! Det är tomt och lite vemodigt. Känner mig som en ballong där luften just pyst ut... Den har varit fylld till bristningsgränsen med spänning, förväntan, nervositet och GLÄDJE! Jag höll hela vägen och sprack inte. Svårt att förklara känslan innan man ska in på scen men det är en stor kick o känslan "Nu kör vi" genomsyrar varenda cell i min kropp.

Att sammanfatta årets upplaga av "Stjärnglans" är lätt! Succé!! Tre nästan fullsatta föreställningar!! Höglandskåren spelar så otroligt bra och samstämt. Maria Sandberg är ett proffs - hon leder alla blåsare med lugn och skicklighet och det är en fröjd att se henne med sin dirigentpinne. Årets artister Robert Haglund, Richard Herrey o Jan Johansen sjöng som Gudar och de två sistnämnda snackade lika bra som de sjöng ; ). Otroligt trevliga o roliga! Å så några ord om kören... I år var vi mer välövade än någonsin och vi kunde koncentrera oss på fler danssteg och fler klädombyte. Vi tävlar om att glittra och här är vi alla vinnare! Pernilla Fogelström är "vår" egen stjärna och det är extra härligt att höra hennes ljuva stämma när hon sjunger med sin dotter Elin! I år hade vi även en livs levande snögubbe på scen... Ett skönt och stort plus till årets kompband och även Carolins framförande av Bo Kaspers sång "Önska dig en stilla natt" Det framförandet gick rakt in i hjärtat...

Gårkvällen avslutades med behövlig nedladdning på efterfesten! God mat och underbara spel- och sångarvänner!!! Det är så skönt att sitta ned efteråt en stund och "landa" trots att den enda landningen man vill göra är på kudden. Nu ska jag krypa upp i soffan, njuta av känslan att helgen blev så lyckad!!

Kram o njut av bilderna!!!

 

 

Höglandskåren och Maria Sandberg 


Taking care of business: Pernilla, Elin, Johanna, Emma, Sabina och jag

   

Jan Johansen sjunger "Se på mig" med sin underbara röst!

 

Tänd ett ljus!

 

Tänk att man får sjunga med en "Herrey"...det är nog det jag sitter och tänker på...

        

Winterwonderland!!!

 

Å här kommer Parson Brown och har med sig riktig snö...

 

Antal ggr övande av denna låt =138 898 ggr

    

   

I nya kläder...

         

Ain't No Mountain High enough....

 

Carolin framför "Önska dig en stilla natt"

 

Nu tändas tusen juleljus

       

Diggeloo diggiley

   

Blommor till stjärnorna!

   

Min familj kollad lördagsföreställningen kl. 14.00

 

Efterfestsmys med fina "lillasyster" Johanna, proffsiga dirigenten Maria Sandberg och duktige klarinettspelaren Henrik

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards