Alla inlägg den 29 december 2013

Av Sofia - 29 december 2013 14:39

Att förbereda, att planera...en oerhört viktig del i mitt liv. Så har det alltid varit och kommer förmodligen alltid att vara. Kan bli lite avis på människor som har förmågan att improvisera nästan alltid och dessutom verkar trivas med det. "Det löser sig, det ordnar sig". Även innan jag fick barn ville jag alltid vara förberedd ut i fingerspetsarna och förbi dem oxå...... Minns när jag i mitt första hem skulle ha gäster - då ville jag ha "dubbla" tiden på mig att göra mat utifall att det misslyckades och därmed kanske få göra om det. Nästan snudd på sjukligt och det har jag tack-o-lov jobbat bort under åren. Planeringen blev ännu viktigare när barnen anlände. T.ex när man ville få en stund för sig själv gällde det att jobba undan alla måsten och saker som gick före. Sedan vet ju alla att barn kan omkullkasta många planer...


Har börjat förbereda Nyårsfesten - mest i huvudet men även på papper. Vad ska/kan jag göra idag, vad kan jag göra i morgon...vad är det som absolut inte går att göra förrän Nyårsdagens eftermiddag. Har ibland en tendens att glömma bort små moment som sammanlagt kan ta lång och dyrbar tid i ett kritiskt läge. Ja, just det - kärnhelve... skulle bort från dadeln innan ostbiten skulle läggas i och gratineras som tilltugg.... Allt löser sig ändå till slut. Vet ju själv hur man är som gäst - bara så tacksam att få gå bort och bli bjuden på mat, dryck och fest.

 

Har städat huset. Tycker inte det var längesen jag gjorde det och dessutom såpade golven men hur fort virvlar inte dammet tillsammans med barren omkring i nån egenskapad långdans? Å nu vill jag bara vila i sängen men den där gigantiska korthögen med bilder från HELA 2013 ligger och skriker på mig. Snart börjar vardagen och då finns det minsann inte mycket tid kvar till sånt. Men nu...jag orkar inte....

 

Ha en fortsatt fin söndag

 


Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards