Direktlänk till inlägg 22 januari 2015

Inte en helt vanlig torsdag...

Av Sofia - 22 januari 2015 17:48

Jag läste till vårdadministratör en gång i tiden…. Förutom att man skulle lära sig 3 000 latinska sjukdomsord (antalet jag kan har sjunkit med åren) läste vi projektkunskap, information/media - spännande och stimulerande. Utbildningen handlade dessutom mycket om system. System för allt möjligt. Landstinget har många system. Många rutiner. Många regler. Man får ha respekt för det. Ibland blir man dock bara….så trött. Läs och begrunda….


David hade gymnastik igår och i en övning landade han med kroppstyngden på sitt lillfinger. Han har väldigt ont och fingret ser snett ut. Igår kväll var han med P16’s bandylag i Åby som reservmålvakt och fick i vanlig ordning sitta på bänken. Kanske var det tur – just igår - att han inte fick stå i målet med värk i det redskap som ska stoppa bollen. Idag är jag ännu mer irriterad att han åkte....


Han fick order av mig att idag kontakta skolsköterskan så fort han kom till skolan. Hon var sjukskriven och då fick jag ringa vårdcentralen. Eftersom jag själv skulle göra en ny röntgen denna eftermiddag i Eksjö ringde jag Eksjös VC och hoppades få en tid där. Icke sa nicke. Jag är listad i Nässjö och får inte nyttja VC Eksjö. Så är det ÄVEN om du som svensk medborgare har rätt att söka vård var som helst i Sverige…. Den ekvationen får jag inte ihop. Ringde tillbaka till Nässjö och fick en tid vid 16.00 (den tid jag skulle ligga i datormografi-tunneln). Dessutom jobbar fadern så den lösningen gick inte heller. Jag frågade om jag skulle kunna få boka in en tid i morgon förmiddag…. Nej, det kan vi inte göra – du får ringa i morgon bitti….


Efter en minst sagt läbbig röntgenundersökning med kontrastvätska i blodet som fick en att tro att man kissade på sig..... (men jag gjorde inte det) åkte jag hem mot Nässjö. Ringde VC i Nässjö igen och hoppades att det fanns en microskopisk möjlighet att få en tid innan porten stängs. Tio i fem ringde de upp och nej, det var ju försent. Fick ringa akuten och jag kände ju föga för att åter resa tillbaks till Eksjö och tillbringa kvällen där.... Har nyss konsulterat, efter 30 min i väntetid, en trevlig sjuksköterska och vi ska avvakta till i morgon (eftersom David inte ligger och kvider på golvet). Hoppas MYCKET på att fingret inte är brutet....


Jobbar ju på kommunen som säkert inte har mindre system, regler och rutiner men vissa dagar känns ju som sagt mindre kul. Att dessutom komma hem och upptäcka att frysdörren inte är stängd ordentligt. Utbrott nära!!!!


Klockan är bara kvart i sex och jag känner starkt för att gå och lägga mig!!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Söndag 17 mars 18:55

Igår kväll blev det inget Anne på Grönkulla, den underbara serie som vi följer på Netflix. Det var NHL-hockey och Jonas son Erik spelade med sitt Pittsburgh mot New York Rangers. Jag virkade mig in i andra perioden men gick och la mig kl halv tio. Or...

Av Sofia - Lördag 16 mars 17:43

En blank lördag, en ledig lördag. Vad gör vi helst då? Packar ryggsäcken med fika och ger oss ut. Vi var sugna på att gå runt Spexhultasjön och trots lite vanskligt väder gav vi oss iväg. Lite duggregn men ingen fara. Första kaffepausen tog vi efter ...

Av Sofia - Fredag 15 mars 19:19

Tiden går. Å tiden går fort. Alldeles för fort. 15 mars och nu vill man börja sakta ned kalendern. Men det var nyss fredag och nu är det fredag igen. En mastig vecka är till ända men den har varit otroligt bra. Resultatdialoger med Kultur- och Fritid...

Av Sofia - Onsdag 13 mars 19:46

Vaknade till ett vitt snötäcke. Bakslag faktum. Men det vita försvann tack och lov fort och innan jag tog bilen insöp jag vårluft. Det var mjukt ute. Helt underbart. Som jag har längtat efter denna våren. Det blir värre och värre för varje år. Vinter...

Av Sofia - Tisdag 12 mars 17:45

Idag har vi haft omvärldsdag. Många var vi vilket är kul. Samtliga ledamöter i kommunfullmäktige, nämndledamöter, VD för kommunala bolag, förvaltningschefer och avdelningschefer etc var inbjudna och vi samlades i Pigalle. Omvärldsdagen innebär my...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards