Direktlänk till inlägg 31 december 2015

Årets sista dag

Av Sofia - 31 december 2015 14:40

Så var det åter dax. Att ta farväl av ett år och summera det som varit. Begrava det som varit mindre bra, eventuellt ta lärdom och gå vidare med en erfarenhet rikare. Det som varit bra minns vi och hoppas att det blir så mycket mer av den varan nästa år.


Villkorslös och oändlig kärlek har jag fått genom hela 2015, blandat med otroligt mycket längtan och saknad. Så är det att vara särbo. Kan finnas fördelar även om jag har extremt svårt att se dem för det mesta. Ett underbart år har vi gjort tillsammans Jonas och jag är så glad att du finns i mitt liv. Detta året fick vi en symbol på handen för det vi har tillsammans. En ring i guld!


Det sliter och gör ont när de som finns närmast i hjärtat inte mår bra. Jag hoppas så att 2016 bär med sig energi och ork till de som behöver det allra mest. Det går inte en dag, timme, minut utan att jag önskar mig friska barn - friska från sådant som inte syns utanpå utan ligger inombords och gnager. Även om barnen blir vuxna är de med inuti hela tiden. 


Jag vill tack alla er som läser vad jag skriver. Jag skriver för min egen skull, för att jag behöver det. Det rensar och det läker. Det är dock oändligt mycket roligare att dela med sig. Det finns säkert de som tycker jag delar för mycket och för "nära", skriver sådant som andra inte har med att göra. Men vet ni vad. Detta är MIN blogg och skulle det vara någon enda som ogillar - det är fritt att läsa. Det finns alltid människor som vill annorlunda än gott och när man minst anar det kan det slå tillbaka som en projektil. Jag har genom åren fått så många härliga kommentarer och får ständigt glädje från andra och det driver mig att hålla på. Som jag har skrivit många gånger förr så ska jag bli författare när jag blir stor.....


Ha en underbar kväll! Vi ska fira in det nya året med de bästa. Susanne och P-A med barn i Sandrydet och med mig och Jonas följer jobbarkompisen Pelle!!!


Varså god - ett år av bilder....godbitar. Tanken var att plocka EN från varje månad...he he, snudd på omöjligt.... Det blev fler!!!


 

JANUARI - Elin fyllde 15 (här är hon cirka fem)

 

JANUARI - Jonas och jag gjorde musslor! Gott!!!


 


FEBRUAI - fika på Thimons


 

JANUARI - Johanna ställer ut på länssjukhuset Ryhov med sin estetklass



 

MARS - FLYTT från lägenhet

 

MARS - löparbild från Spexhult

 

MARS - Annie Lööf gästar Norra Sandsjö bygdegård



 

APRIL - Mor och far gästar i nya huset

 

APRIL - första värmen premiär i linne

 

APRIL - FLYTT

 

APRIL - nytt hus, nya möbler, ny uteplats

 

APRIL - FLYTT av piano



 

APRIL - skitkurs i Stockholm och jag längtar bara hem

 

MAJ - Måns vinner hela skiten i Mello!!!!

 

MAJ - Helsingborg en helg

 

MAJ - jag och Jonas i Helsingborg

 

MAJ - Johanna fyller 19 år


 

MAJ - höglandsleden

 

JUNI -  Erik Karlsson vinner Norris Trophy. Som i reklamen...."because he's worh it".....

 

JUNI - MIDSOMMARDAGEN i Torset och överraskning att kusin Eva-Lena kom på besök

 

JUNI - MIDSOMMAR

 

JUNI - midsommarafton i Sandrydet

 

JUNI - jag fyller år!!!! Blir uppvaktad av guldklimpar

 

JUNI - Johanna student 6/6

 

JUNI - tre generationer. Mormor, mor och dotter

 

JUNI - studentbal för Johanna och hennes kusin Simon



 

JULI - Kalmar slott

 

JULI - Jonas 50 år

 

JULI - Jonas 50-årsfest. Här med sina fina

 

JULI - dukning klar för Jonas fest.

 

JULI - Höglandsleden

 

JULI- Jonas och jag i Stockholm, Allsång på Skansen

 

JULI - en värmebölja (en helg) Stensjön



 

AUGUSTI - mot Skrea strand och värmen kom

 

AUGUSTI - barnens konstverk på stranden i Skrea

 

AUGUSTI - Jonas kommer och hälsar på i Falkenberg

 

AUGUSTI- bästa vänner på Skrea strand

 

AUGUSTI - Stella och Tindra hänger

 

AUGUST- hela högen på väg till havet

 

AUGUSTI - golfkurs på G

 

AUGUSTI - mer underbar löpning - Spexhult äger!!!

 

AUGUSTI - jag och mina bröder läser vers för pappa på hans 80-årsdag

 

AUGUSTI - pappa sjunger "Fattig bonddräng" på hans 80-årskalas



 

SEPTEMBER - mor och far firar 55 år som gifta!!! Bra jobbat!!!!

 

SEPTEMBER - Jag och Elin

 

SEPTEMBER - kalas för David 14 år och Stella 11 år

 

SEPTEMBER - min chef i sex år slutar på Nässjö kommun och börjar på Brantås Bygg

 

SEPTEMBER - genväg blir senväg men visst är det vackert...

 

SEPTEMBER - amazing och fin höst. Promenad på Landsbros höjder



 

OKTOBER - Elin och Stella fotar

 

OKTOBER - Jonas skjuter TVÅ älgar på 10 minuter....

 

OKTOBER - Bandyn börjar på riktigt!!

 

OKTOBER - Monica 50 år kalas



 

NOVEMBER - kryssningsselfie

 

NOVEMBER - a room with a view

 

NOVEMBER - 11/11 - förlovning

 

NOVEMBER - kryssning i Karibiska havet

 

NOVEMBER - far far away

 

NOVEMBER - kryssning a la Titanic

 

NOVEMBER - Höken i nyinköp hatt vid höken

 

NOVEMBER - löparmuppar med lampa


 

DECEMBER - Mina fina

 

DECEMBER - Stella och Danni som tärnor

 

DECEMBER - granen är klädd

 

DECEMBER - julbord med de närmaste

 

DECEMBER - En skön promenad i Landsbro (en av de många) 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Av Sofia - Söndag 14 april 19:37

Idag hade jag tänkt att göra så mycket, vara duktig och städa bilen och påbörja städning av växthuset. Ville inte vara ute en minut extra i denna hårda vind eller full storm. Blev inget med ovan sysslor men man kan ju vara duktig inomhus. Aska ur bra...

Av Sofia - Lördag 13 april 22:23

Upp i ottan och for till Skillingaryd. Stella hade då redan åkt, till Brinell för att göra högskoleprovet. All lycka älskade unge. Distriktsstämma med Centerpartiet på Skillingehus och tacksam att jag fick åka med Ann-Cathrin och Leif Gunnar. Vi ...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards