Alla inlägg den 15 januari 2016

Av Sofia - 15 januari 2016 17:45

Kyla!! Det är en sak. Man kan klä på sig så man inte fryser (så mycket). Men allt det andra... Allt som djävlas och inte fungerar. Morgon började med att jag inte kom ut. Ut från huset! När jag först såg nyckelhålet från insidan skrattade jag ropade till Stella: Kom o kolla! Det var ett lager snö/frost över hela låset. Tog till o med ett kort på det och log. Sedan när jag skulle vrida om tog det tvärstopp. Leendet på läpparna försvann rätt fort. Det kvittade hur jag försökte så gick det inte att låsa upp. Ut kommer man ju alltid. Fick gå altandörren ut, klättra upp på staketet (grinden går NATURLIGTVIS inte att få upp pga kyla o en mängd snö). Försökte en lång stund utifrån - lika kört. Fick öppna tvättstugedörren (som vi aldrig använder) och ha den olåst. Det känns ju inte sååå kul att lämna huset olåst direkt. Men tjuvar och banditer - om ni mot förmodan hittat till min blogg - gör er icke besvär. Elin löste det hela genom att blåsa med hårfön (fick tips från en vänlig kollega - tack Marcus) på låset när jag hade gått. Tills vidare fungerar det. Ska bli spännande att se imorgon när vi kommer hem om vi kommer in... Jag tog för säkerhets skull med mig mitt vapen i detta krig mot kylan. Hårfönen!!!!!

Sitter nu framför brasan i Landsbro och summerar veckan. Uteslutande positiva upplevelser. Många timmar på jobbet har det blivit - mycket har blivit gjort och minimalt med fel. Känns underbart. Power!!!

Invigning av vårt nya fina café. Härligt att det äntligen är klart.

Den mest tillfredsställande upplevelsen jag varit med om inträffade igår. Jag har flyttat in en man från Syrien i en lägenhet. Han kom till Sverige med sin gravida fru för åtta månader sedan. De flydde från krigets inferno staden Homs och vandrade genom Europa till Sverige. Han är civilingenjör till yrket och pratar utmärkt engelska. Jag försökte förklara att han hade förråd i källaren men hittade inte rätta ordet.... Han fyllde i och sa "källare" på svenska med bättre uttal än Silvia (förlåt drottningen). Att se hans tacksamma blick när han skrivit på kontraktet. Den känslan är obeskrivlig - nästan så en tår brände innanför. Tack Ronnie för kontakten!

Nu tar jag helg på riktigt!! Kram i kylan!

Snö/frost över hela låset.... Fult knep kung Bore

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards