Alla inlägg den 23 januari 2016

Av Sofia - 23 januari 2016 14:18

I torsdags hade vi en riktigt riktigt trevlig kväll. Jag hade nöjet att vara på två härliga ställen som jag aldrig varit på. Enkelt och billigt nöje…. I varje fall det förstnämnda. Det finns ett badhus i Vetlanda (granne med gymnasiet) och dit tog Jonas med mig. Vi tränade i källaren och tillbringade sedan en bra stund i den fina relaxavdelning de hade där. Det fanns tre st bastuar (heter det så i plural…?), en ångbastu och en bubbelpool – en riktigt fin anläggning. Bastu för både män och kvinnor vilket är en stor fördel – det är så lagom kul att sitta och glo för själv i en även om det också naturligtvis är superskönt.


Det var trevligt att sitta och titta ut genom de stora fönsterna – utanför ligger Forngården och alla andra små fina timmerstugor på ett mycket vackert område. På Vetlandas hemsida finns att läsa: ”Denna park ligger längs bäckstråket inne i Vetlandas centrum. Vegetationen består främst av äldre tall och björk med pelarsalskaraktär”. Ja, varje stad har sin pärla och såsom Nässjö har sin Ingsbergssjö med intilliggande fina stadspark samt mysiga Hembygdsparken har Vetlanda sitt. Å är det lite (mycket) kallare ute kan man njuta av det fina inifrån. Gymmet var väl inte det fräschaste men svett kan man bli ändå. Några härliga timmar!


Trötta, möra och varma men ändå fulla med ny energi åkte vi till ICA Maxi där jag knappt heller aldrig ha varit. Vilken härlig affär!! Bredare sortiment än Nässjös ICA Kvantum och trots att den var stor var den lätt att hitta i. Nu var det ju ingen mega veckohandling som skulle göras utan mer…lite lax…lite grillade kycklingben…gott bröd etc. men man hade bra överblick. Näe, jag får inte en krona från ICA för att jag gör reklam för denna butik, utifall att ni undrar… Jag har full förståelse för att du åker till MAXI Sus!! Som sagt enkelt och billigt nöje…en sanning med modifikation. Maten smakade hursomhelst mycket bra.


Nu är det lördag eftermiddag. Jag inväntar min jobbarkompis Pelle som ska hjälpa mig med en strulande lyseknapp där säkringen har gått åt pepparn. Det är på Johannas rum så numera hör jag inte så mycket gnäll då de nätter hon sover hemma är näst intill obefintliga.... Hrmmmm.... Tusen Tack Pelle! Du är guld men det vet du att jag tycker. Tack för att du hämtade semlorna. Jag bjöd ju på dem + kaffe i varje fall!!!! I kväll blir det taco med barnen och Sherlock på TV'n.


Ha en fortsatt härlig lördag!!


 

Varje stad har sina pärlor... Här är ytterligare en från Nässjö. Ett vackert torg i vinterskrud!

 

En torsdagsmorgon då knallarna besöker oss. Stackare att stå i kylan men det finns lite värme....

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards