Alla inlägg den 13 juni 2016

Av Sofia - 13 juni 2016 18:13

Många befinner sig i ett tillstånd av fotbollsfeber just nu. Inte alla men väldigt många. Jag tillhör den skaran som har feber men kanske inte 42 grader... Lite mer 38--39. Å andra sidan är jag dödsdålig vid 38 så jo, ja - jag är tokbollsfan eller fotbollstokig... Egentligen har vi ju redan vunnit. Zlatan har gjort mängder med mål i många reportrars huvud och tidningarna har skruvat - som alltid - upp förväntningarna.

Ingen sport väcker så många känslor som fotboll (tror jag) och allt stim före detta EM är bara kul. Låtar, reklam, reportage - det är nåt visst med den där bollen. Dock njuter jag lika mycket av grannpojkarnas spel som av de gulblåa proffsen i rutan...

Det tråkiga är bråken. Ryssland o England borde sparkas ur turneringen genast. Supportrar som bråkar! Bege er till sandlådan!! Eller förresten - inte ens där platsar ni!!

Sverige spelar mot Irland just nu och ingen - absolut ingen!!! läser min blogg just nu. Men sen - när Sverige har vunnit med 7 mål kan ni väl läsa o ni som bor i Nässjö: Ta en kik om ni ser världens sötaste grafitgråa katt. Whiskey är borta för tredje dygnet o nu börjar jag bli orolig... För att inte tals om Stella o de andra kidzen...

Heja SVERIGE!!!

Whiskey! Han försvann på sin 3-åriga födelsedag - 10 juni!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21
22
23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards