Alla inlägg den 28 september 2017

Av Sofia - 28 september 2017 20:37

…..idag är det min äldste storebrors födelsedag. Stort grattis på din dag Anders! Hoppas du får härliga dagar i Malmö tillsammans med Annie Lööf och 500 andra centerpartister på partistämman i helgen. HIPP HIPP HURRA!!!


Faran är över för Nässjöborna. Branden på återvinningsstationen på Södergårdens industriområde är så gott som släckt. Alla de hårt kämpande brandmännen fick bukt med både brand och giftig rök och SOS har messat att de restriktioner som funnits har hävts. I natt sov vi inte med öppet fönster eftersom vi fick uppmaning att göra så. Fy attan vad varmt det var och jag sov inte särskilt bra. Hade vinden vänt mot stan hade det inte varit speciellt nice…. Det var verkligen fullt pådrag i kommunhuset hela kvällen och långt in på natten. Det var fara för vårt dricksvatten i Spexhultasjön pga av nedfall från branden och vi stängde ventilationen i många fastigheter. Övriga försiktighetsåtgärder vara att stänga Åkersskolan och förskolor i ett stort område. Så sårbara vi är! Rätt otäckt när man tänker efter!


Skönt att denna stimmiga dag snart är över. Hade skrivit in i min kalender att jag i morgon skulle på cellprovsundersökning (noggrann som jag är….) Det var bara en ren slump att jag kollade på lappen strax innan lunch idag. Undersökningen var IDAG!!! Jag hastade till Polishuset där Familjecentralen ligger och kom en kvart försent. Stirr. Där satt ju ett gäng kvinnor som väntade på samma "under"bara "under"sökning. När alla hade fått sitt gjort var det bara jag kvar och då frågade jag till slut personalen om de hann med mig också trots att jag kommit för sent. Då hade jag ju inte anmält mig. Det stod en stooooor skylt på en stol. Den var för stor för att mina ögon skulle uppmärksamma den. Det ordnade sig och jag fick göra cellprovet – det är ju ändå en typ av väldigt billig livförsäkring.


Nu har jag bokat två nätter på höstlovet för mig och mina samtliga barn i Stockholm. Eftersom jag inte gjorde något speciellt i somras med dem får detta bli en trevlig tripp. Samtidigt dövar det mitt dåliga samvete (för det ska jag ju alltid ha). Det hade säkert funnits billigare hotell än Scandic Continental men nu är ju grejen att vi ska bo riktigt bra och njuta av huvudstaden tillsammans. Smidigt också att bo nära centralstationen. Scandic levererar alltid. Man vet vad man får. God frukost etc. etc. Längtar redan nu. Extra kul att även Johanna kan följa med – hon fick ledigt två dar från sitt jobb. Ska titta extra noga på allt jag har bokat...så det är rätt datum......


Ha en fortsatt fin kväll!


 

Har pubicerat denna bilden förr men jag tycker den är så härlig. Anders - min nio år äldre bror, Pelle - 6 år äldre - o så jag, typ 7 månader.

  

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15 16 17
18 19 20
21
22 23
24
25 26 27 28
29
30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards