Alla inlägg den 10 april 2018

Av Sofia - 10 april 2018 20:35

Jag minns filmen om Ronja Rövardotter. En underbar film och jag minns i synnerhet när vintern tog slut o hon gav sig ut i naturen och gjorde sitt vårskrik. Idag var jag lite Ronja. Inte så att jag skrek när jag sprang men det hade verkligen varit läge. Jag ville! När orken är tillbaka (efter en intensiv men kort förkylningsperiod) - då är man tacksam för allt. Speciellt för att man kan använda och utnyttja kroppen till det den är till för. Rörelse!! Å att man vill!!! Jag skulle ljuga om jag säger att man är hundra taggad inför varje löparpass men när en lång och mörk vinter har passerat - då är motivationen som bäst.

De nya vita löpardojorna jag köpte för några månader sedan på REA fick komma ut idag. Det var bara de vita (!) de hade för halva priset men jag är smärtsamt medveten om att de inte kommer se så fräscha ut (så länge). Grejer är till för att användas, dock.

Dagen har har gått i pilens tecken. Vi politiker sätter en gång per år målen för verksamheten. De mål ska knyta an till koncernmål och nationella mål och de ska dessutom vara mätbara. Man jobbar löpande utifrån målen och avstämning och uppföljning sker under året. I ett kritiskt ekonomiskt läge är det inte direkt lättare men det gäller att sikta mot stjärnorna för att nå trädtopparna. En mycket intressant dag. Alla deltagare var härligt engagerade.

Det som gjorde mig mest glad under dessa timmar var ett SMS från Henry. Han hade fått D på ett naturkunskapsprov som han inte trodde han skulle klara. Det är fullkomlig och salig lycka o den varma känslan finns kvar länge länge länge...

Ha en fortsatt go kväll!!

Snygga!!!! ....ett tag... ;)

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards