Direktlänk till inlägg 29 mars 2020

Vårbrasa

Av Sofia - 29 mars 2020 19:21

Skön söndag. Sol o snö. Vitt när vi vaknade och efter skogspromenaden hade solen gjort sitt jobb. Då såg det ut som vår igen. Första båten på sjön för året (som vi sett). Hoppas det nappade. Längtar ut på böljan.

Vi eldade vår enorma rishög vi har i kanten av vår tomt. Två julgranar bland annat. Det rök en del men det mesta gick uppåt. Det kanske dock inte våra grannar tyckte men vi är inte ensamma om att elda. Jag är ändå alltid lite orolig att det ska ta sig vidare. Har minnen från förr när pappa eldade gräs på våren och nån gång kom tom brandkåren. Även min nuvarande man har haft besök av de röda bilarna när han har eldat, förr i tiden. Det gick hursomhelst bra o nu finns det ingen hög med. Lika befriande som att åka till tippen.

Annars har det inte blivit så mkt annat gjort. Njutit av solen i lä, tittat på serien fartblinda på Netflix. Tur att det finns bra serier. Längtar efter mina föräldrar och barn mest hela tiden när Corona regerar världen.

Kram alla!

Å grattis på namnsdagen Jonas!!! Din dag idag!

Under kontroll

 
 
Amisa

Amisa

29 mars 2020 21:20

En vårbrasa ger vårkänslor om något!

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

Sofia

30 mars 2020 06:43

Så sant!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards