Direktlänk till inlägg 19 mars 2021

Prao bland plankor och spån

Av Sofia - 19 mars 2021 16:33

Idag har jag varit på prao. På Ingarps Trä. Platsen bredvid Jonas i trucken var inte så stor men jag satt hyfsat bekvämt på morgonpasset till frukost. Jag hade det lite på min bucket list, att nån dag när jag är ledig, följa med Jonas till jobbet och se hur han har det, vad han gör. Jo, han pratar och berättar om sina lappar han får, om virkespaket och Ekenäs torg och Vetlanda torg men det är verkligen intressant och se hur det verkligen fungerar - i verkligheten. Fattar inte riktigt hur han reder ut alla dimensioner, sorter och att han hinner med. Imponerande! Nu har jag mycket mer förståelse för hans dagar.

Det är lite läskigt när han lägger fyra paket virke på varandra och lyfter upp mot himlen. När han åker svajar det lite obehagligt men han är ju van. Det som bekymrade mig mest är att det är trångt om platsen i ?gatorna?. Att det inte blir truckkrock eller kollision med nåt annat fordon....ja, jag ska försöka att inte tänka på det.

När Jonas skulle på frukost kl halv tio åkte jag till Princess i Eksjö och njöt av dito. En räkfralla med skagenröra, så gott. Underlig och go känsla att bara sitta utan nån som helst tispress eller måsten. Satt en bra stund och bara njöt. Passade på att köpa parmaskinka och några goda ostar i den italienska delikatessbutiken. Dyrt men gott kan man sammanfatta det besöket.

Fredag! En löparrunda i iskalla vindar är avklarad. Men så skönt.

Helgen stundar. Ha en fin sådan!

Jonas i sin truck

Fyra packar på höjden

Virke överallt

Å spån

Gofrukost på Princess i Eksjö

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8
9 10
11
12 13 14
15
16
17
18 19 20 21
22 23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards