Direktlänk till inlägg 7 juni 2023

Viktoriapriset 2023 till Erik

Av Sofia - 7 juni 2023 21:31

Idag fick jag en mycket mycket kul nyhet på min klocka. Aftonbladet och Expressen levererade den i morse. Vi har ju vetat ett par veckor men det var ju hemligt. Men inte nu! Å Eriks härliga kommentar - farsan kommer att bli så glad. Om han är! Jonas är dessutom otroligt stolt såklart. Det är ett fåtal som fått det hedersamma priset. Utdelat till giganter i idrottsvärlden sedan 1979. Vilken ära! Stort stort grattis Erik! Du ska veta att din pappas fru också är oerhört glad och stolt.

Det ska bli så kul att få vara på plats på idrottsplatsen i Borgholm och se kronprinsessan Viktoria dela ut det till honom. Minns 1999 när vi var på plats och såg showen med Johanna drygt 3 år. Hon var i sin princessålder och bodde mer eller mindre i en guldljol. Vi hade ju sagt att hon skulle få se en riktig prinsessa och hon började nästan gråta när Viktoria kom i Sverigedräkt och inte i krona och glittrig klänning. Just den detaljen hade vi inte tänkt på att berätta. Bra artister brukar det vara och det är alltid kul att åtnjuta programmet på TV.

En lång dag är till ända. Styrelseutbildning på Elmia, inbjuden av i egenskap att representera Nässjö kommun. Åkte tillsammans med folk från Nässjö Affärsverk, både tjänstemän och styrelseledamöter. Jonas är suppleant så han deltog vilket var extra kul såklart. Många bra dragningar och omställning till och behov av elkraft - ja man förstår hur bråttom det faktiskt är. För att nå klimatmålen, för miljöns skull. För att rädda världen!!!

God natt!!!

Wow så kul!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards