Direktlänk till inlägg 19 juni 2023

En heldag som kommunalråd

Av Sofia - 19 juni 2023 21:47

Idag har varit en lång dag. Spännande, nervös och givande och kvällens busstur var en extremt rolig avslutning.

Var på plats i Brinells aula kl 07.45 Kontraster jämfört med i lördags när jag gick över skolgården. Tomt på folk och av studenten fanns endast klasskyltarna kvar.

Skulle som representant för politiken prata inför gymnasiets lärare och rektorer och berätta att vi i Samverkan Nässjö står enade att jobba vidare med arbetet att bilda ett gymnasieförbund. Lagkrav och sänkta kostnader och på ett bättre sätt genom programnen möta näringslivets behov är anledningarna. Det gick bra men jag var nervös, i början. Jag fick i varje fall inga buarop, tvärtom applåd men ärligen var det kommundirektören Malena som tog upp den.

Sedan vidare till Träcentrum och styrelsemöte och strategidag. Att spåna om vad Träcentrum ska ha för roll och position om fem år kräver sin hjärna. Å jag är ny i styrelsen och har inte ett bagage med kunskap med mig. Kunde dra lite paralleller med talet på morgonen - att satsa på ett gymnasieprogram med träteknisk inriktning nu när fem kommuner levererar elevunderlag. Spännande tanke!!

Busstur med Centerpartiet kl 18. Avfärd Södra torget och Leif Gunnar rattade bussen som var näst intill full. Så kul!! Tommy Friman, även kollega på tekniska pratade utveckling och vad som har hänt och vad som sker i staden. Marcus Wårdmark, Nässjö näringsliv var inbjuden och pratade Sörängen och klargjorde bakgrund, syfte och detaljer i en förhoppningsvis kommande detaljplan. En detaljplan som tillåter en större livsmedelsbutik i området. Destination Sörängen. Alla de som handlar utanför kommunens gränser. Det finns goda chanser att locka dem att handla just i Sörängen och vår stad - har råd - med detta. Tyvärr har det publicerats så mycket felaktiga uppgifter i tidningen och ikväll sas sanningen som förhoppningsvis dödar rykten. Småbutiker på Sörängen har aldrig varit och är inte aktuellt!

Go medhavd fika intogs i vårt sköna Lövhult. En härlig kväll med härliga centerpartister. Nässjö växer, företag vill satsa på Nässjö. Win win. Tack Marcus, Tommy och Leif som körde oss säkert. Å tack alla som slöt upp denna fina junikväll.

Inte mycket folk utanför Brinell i morse jämfört med i lördag vid student. Skyltarna med klasserna fanns kvar.

Studentpyntet var kvar i aulan

På tur med Centerpartiet

Marcus Wårdmark informerar och berättar bakgrund och fakta på ett suveränt sätt

Fika i fina Lövhult

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Lördag 27 april 15:44

Veckan som gick var minst sagt mastig. Men även kul och känns det mastigt och kul och inte bara mastigt funkar det. Jag funkar! Torsdagskvällen innebar kommunfullmäktige och det var en hel del större ärende. Årsbokslut, jobbstrategi och gymnasiesamve...

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards