Direktlänk till inlägg 5 augusti 2023

Kantarellfest

Av Sofia - 5 augusti 2023 18:39

Klockan nio idag sa vi adjö och kör försiktigt till Stella. Hon skulle till Göteborg med en kompis. Sommarjobbspengar skulle spenderas, på loppis antar jag. Hon fick låna Jonas bil för att slippa tänka på laddning.

Så då grunnade jag naturligtvis oroligt på den resan så allt går bra såklart. Men när hon messade att de var framme kunde jag släppa det - fram till hemresan nu ikväll. David messade i samma stund att de var framme och hade landat på Samos. Nu kan jag släppa det tills de åker hem. Under dagen har jag dock börjat oroa mig för Johanna och Oliver som ska ta Gotlandsfärjan snart, när det oroliga vädret ska börja. Jag är en hopplös mamma helt enkelt. Så mycket oro och oftast oftast helt i onödan.

Efter frukost gick vi en lång svamprunda. 13 km i regnskurar men resultatet blev nästan ett kilo fina kantareller. Härligt härligt! Hem och rensa och ikväll ÄTA!!

Ett bad har det blivit. Detta var augustibadet. Ett bad varje månad bryggorna ligger i. Vi har september kvar. Det KAN ju komma en värmebölja så man VILL bada. Idag ville vi oxå men det var jobbigt att kliva i. Bastu på det vilket behövdes.

En sån trevlig och mysig kväll igår. Inflyttningsfest hos min bror Pelle och Monica i deras renoverade hus i Bodafors. Även fira deras yngsta dotter Kristin som är färdig jurist efter fem år i Uppsala. Värt att firas. Så härlig kväll! Å god. Extra bonus att min äldste kusin Magnus var bjuden. Han tillhör liksom familjen efter alla år på gården med fix av maskiner och annan ovärderlig hjälp.

Ha en go lördagskväll!!

Kantarellfest

Jonas, min äldste kusin Magnus, svägerska Lotta, bror Pelle, bror Anders, svägerska Monica och far.

Jag och mina bröder

Jag och mina fina föräldrar

Kusinbordet - Kristin, Simon och Ella, Stella, Lukas o h Wilma, Simon och Isabell

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards