Direktlänk till inlägg 8 juli 2011

Blixtkär!!!

Av Sofia - 8 juli 2011 20:36

Omedelbar kärlek….kärlek vid första ögonblicket…. Denna relation kommer att hålla i sig – det känner jag på mig! Gotland i mitt hjärta! Att vara drygt 40 år och inte besökt denna ö förrän – känner mig nästan lite skamsen….


Dagen började med första semesterturen…den första utforskande promenaden. Vart leder strandpromenaden (visste ju iofs att den skulle ta mig till Visby men inte hur…). Magisk väg dit i solsken. Har laddat ner appen ”Verkligheten berättar” och han var rätt tjötig i iPhonen när jag började närma mig ringmuren… Här finns mkt historia att förtälja. Å denna mur… Väl bevarad från Medeltiden – en typ 1000 år sisådär..  Vill inte på något sätt verka kritisk men vissa av fastigheterna i Nässjö kommun håller liksom inte lika länge… Å där blev jag helt plötsligt lite bitr. fastighetsförvaltare också ;) Kikade in i Botaniska trädgården – wow!! Där ska vi lägga ett noggrannare besök!!


Eftersom barnen VÄGRAR att bada i havet (läs SJÖÖÖÖÖÖÖÖGRÄS) är det tur att det finns en stor pool här på campingen. Har sysselsatt oss nästan hela dagen. Vi cyklade in en sväng till Visby på eftermiddagen också.  Kände pulsen i denna otroligt mysiga stad. Svårt att ta in allt.. Den ena gatan är mysigare än den andra, proppad med rosor överallt. Å så sista dan på Almedalen – såg Super Mario på nära håll – KUL!! För många var det rätt dag i dag ;) Ja, mitt hjärta och blod är rött, men gräset är grönt och himlen är onekligen blå, framförallt idag!!!


Ha en underbar kväll därute!!!!


  Glass vid poolen


  Mer glass vid poolen...


  Framför Almedalen


  Å där var han ju.... Super Mario alias Juholt....


  Vid muren på en mysig gata!!


  På en mur och bakom underbara Visby!!


  Stella framöför ett hav av Lavendel....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Lördag 27 april 15:44

Veckan som gick var minst sagt mastig. Men även kul och känns det mastigt och kul och inte bara mastigt funkar det. Jag funkar! Torsdagskvällen innebar kommunfullmäktige och det var en hel del större ärende. Årsbokslut, jobbstrategi och gymnasiesamve...

Av Sofia - Fredag 19 april 23:16

Ja denna fredag blev inte riktigt som jag hade tänkt. Satt djupt försjunken i exceldokument när jag i morse fick ett SMS. Av Lendo. Att mitt banklån beviljats o att pengarna skulle utbetalas inom 1-3 bankdagar. Tyckte det lät väldigt skumt. Ringde nr...

Av Sofia - Torsdag 18 april 19:18


Aprilväder i min värld är BÅDE snö, hagel, regn, kyla OCH sol o värme. Inte BARA allt det första utom sol och värme. Nu är det 18 april och man har inte fått tillstymmelse till varmare vårväder. Otroligt tråkigt! Jag tittar längtansfullt ut mot vå...

Av Sofia - Onsdag 17 april 16:25

Igår var verkligen en sån där dag med många punkter i kalendern. Några möte på förmiddagen, lunch och möte igen. Sen vaccination mot Bältros på Apoteket som öppnade sin verksamhet för cirka en månad sedan. Min valda vårdcentral erbjöd inte ens detta ...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards