Alla inlägg den 17 oktober 2013

Av Sofia - 17 oktober 2013 19:27

Vi har en paj ugn men ikväll blev det ändå paj - äppelpaj. David som denna terminen har vandrat in i ämnet "hemkunskap" vill ju testa vad han lärt sig i skolan så vi gjorde ändå ett försök. Å det blev bra!!!! En jättegod paj som lyxade till en vardag trots att man känner vittring av helg och Thank God It's Friday... Bra jobbat David - mycket väl godkänt eller A som det heter nuförtiden. På min tid hette det 5:a.


Det är väldigt mysigt att befinna sig i köket och syssla när David gör dito. Medan jag strök och utrustade dammugaren med nya påsar skalade han äpple, skar och fixade smuldeg till pajen. Jag får såna goa flashbacks när jag som liten satt i köket och mamma sysslade. Jag läste aldrig läxor på mitt eget rum. Jag ville ha sällskap och mådde bra där med mor som fixade mat och grejade. Hon gjorde alltid så mycket. Hemlagad mat med kött från egen gård, alltid hembakta bullar och kakor, sylt och saft.... Å från att jag var sex år jobbade hon ju faktiskt utanför hemmet, på Posten, som lantbrevbärare.


Om jag jämför med mig själv har jag inte alls så många timmar vid diskbänken och spisen. Möjligen möjligen på helgen då man gör mer mat. Å det beror ju på att jag gör annat. Mitt arbete slutar inte förrän 17.00 (i bästa fall) även om jag idag stämplade ut halv fem för att skjutsa Stella och bästisten Danni till dans på Vuxenskolan. Under tiden gick Elin och jag på H&M. Det är otroligt skönt att gå i den affären någon annan dag än lördag som det av ganska naturliga orsaker brukar bli. Inte så mycket folk och man "ser" kläderna bättre. Idag ramlade det över mig en mörkt orange top och en svart billig kjol... Hoppsan - är det barnbidrag i morron!! Elin fick vad hon vill ha så besöket var bra!


Ha en go torsdagskväll!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards