Alla inlägg den 31 oktober 2013

Av Sofia - 31 oktober 2013 18:47

Barnen har kul i kväll. De är små entreprenörer och tjänar pengar (o godis). Stella och Danni är ute på Halloween-turné, David och hans killkompisar likaså. Alla välsminkade "av varandra" och det är minutiöst arbete vi talar om här... Se bilderna så förstår ni. Stella har redan varit hemma en sväng för mat-paus och nu skulle de ut ett andra pass. Nej, jag är inte direkt FÖR detta spektakel och jag har INTE köpt en massa dräkter etc. MEN jag vill inte hindra dem. Däremot har jag inte uppmuntrat dem. Å andra sidan behövs inte det...inte alls.


Å för att spinna vidare på gårdagens inlägg så har jag rättat, stämt av och borrat mig ned i diverse konto under dagen. Å det finns att rätta men jag är ändå otroligt nöjd med mina medarbetare. Vi har snickare, målare och elektriker som konterar fakturor och det gör de för att "tesagt gäller". De är, vilket de erkänner och medger, mycket bättre på att just snickra, måla och fixa el men eftersom konteringssysslan ska ligga brett ute i organisationen så ingår detta i arbetet. Nu har till saken att vi vid årsskiftet bytte ekonomisystem, vi bytte alla våra koddelar till nya (för att detta skulle passa i det nya systemet) samt bytte kontoplan. Det var alltså MYCKET nytt att tänka på och jag blir hur glad som helst när jag märker att de verkligen engagerar sig i uppgiften och att det ska bli rätt. Jag sammanfattade mina tankar, funderingar i en information och tackade för gott jobb. (Tilläggas kan att det blir JAG som får rätta alla fel ;) Lite beröm dör ingen av - vi är nog över lag väldigt dåliga på det....


I mitt mejl la jag till lite som var värt att tänka på. Att t.ex summan på kontot "övriga fastighetskostnader" ska hållas så liten som möjligt. Visst, det finns kostnader som man bara inte hittar nåt lämpligt konto till. T.ex "sanering av duvor i Stadshusets klocktorn". Det är ett "klockrent" exempel på faktura som hamnar i slasken....


Ha en go bus-eller-godis-kväll!!!!


 

Det är tydligen en tjusning att se hemsk ut....

 

Scaaaaaaary.....eller inte...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards