Alla inlägg den 22 oktober 2013

Av Sofia - 22 oktober 2013 20:44

Tisdag! Vardag! Varje dag är en gåva! Mmmmm.. Kanske känns det inte alltid så. Ibland ser jag dagar framför mig som små bergklättrardagar. Uppbokad förmiddag, utvecklingssamtal på min lunch för Stella på Åkersskolan och möte på eftermiddagen. Därimellan nånstans skulle jag försöka inta någon typ av macka samt reda ut varför ett Autogiro inte dragits...ängslig man 85 år...ja, det är inte alltid lätt att lugna människor när man själv inte förstår varför något har blivit fel i systemet. "Vi har sänt ärende till supporten och återkommer när vi får besked" fick jag som svar - vilket jag inte riktigt kunde förmedla till mannen rakt uppochned...man får stuva om orden lite... Det blir hur som helst inte!!! Inkasso - ett viktigt förtydligande...


Jag sammanfattar dagen och kan konstatera att jag alltid överdriver mina "berg". Det var ju bara lite kullar...lite upp och lite ned...idag. Introduktionen med nyanställd fastighetsförvaltare gick hur bra som helst. Han är välinredd däruppe och det kommer att bli ett mycket trevligt samarbete. Han är haj på både ekonomisk uppföljning och budgetarbete samt expert på excel - det blir bra!! Utvecklingssamtalet gick oxå mycket bra. En solig Stella kom springandes redan till parkeringen när jag kom med bilen. Hon hade sett mig från skolgården på långt håll. Stella är en glad, pigg och snäll tjej som gör sitt bästa. Mycket duktig på svenska och har lite svårare för matte men i mindre grupper går det bra! Eftermiddagen flöt på och utstämplingen idag blev inte senare än den akademiska kvarten efter fem.


Nu sitter ja i soffan och en skål med fil, egenplockade blåbär (från frysen) och lite havregryn väntar på mig - det är grejor det! Nyttigt att inta efter en löparrunda i värme. Kändes som vår i luften! Smärtsamma och vemodiga tanke slår mig att så är inte fallet men man får vara glad för dagens ljumma väder - en gåva!


Ha en fortsatt fin tisdagskväll!

Av Sofia - 22 oktober 2013 08:04

Vilken dag. Möte förmiddag, möte eftermiddag och något "redigt" arbete blir det inte så mycket med.... Jo man kan ju stanna en stund extra och jobba ifatt lite vilket var precis vad jag gjorde. Hade glömt att knappa in koden "SAM" för sammanträde vilket dessutom innebar ett gäng missade samtal + några intalade tfn-meddelande. När klockan är över fem behöver jag faktiskt inte ringa tillbaka men eftersom morgondagen oxå innebär möte nästan hela dagen så tog jag mig tid. Å det är ju väldigt skönt när saker o ting kan ordnas omgående. 


Kom hem vid halv sju och jag "kände" verkligen inte för att ta en löparrunda trots att jag hade tänkt det... Frusen, trött och lack = ingen bra kombination trots att jag VET att det känns bättre när man kommer utanför dörren iförd löparkläder. Jag frågade (gav en mild order) Elin om hon ville hänga med o gå en sväng. Hon samtyckte och vi bestämde oss för Willys t/r. Gott att gå med Elin - hon är numera 172 cm och håller nästan samma takt som jag och det behövdes eftersom blåsten var extra snål. Något gott bröd och vattenkastanjer blev till slut två kassar.... 


Otroligt skönt och bra för både själ och hjärta att gå med henne. Mental uppladdning! Borde göra det mycket oftare. Man pratar bättre när man promenerar än när man sitter ned på kvällen vid sängkanten även om det också är bra. Men det kommer mer prat under tiden man vandrar...det ena ger det andra...


Å häromdagen när jag skulle ladda över bilder från kameran var det åter en spännande överraskning. Elin hade varit ute o fotat och det är som vanligt lite häftiga motiv.


Ha en go måndagskväll!!!


  

Det var ett tag sedan. Löven på körsbärsträdet var fortfarande gröna. 

     

Ett hänglås på en sliten förrådsdörr kan var riktigt fint...

  

Smilla på väg in i en stökig hall...

  

Whisky dricker whatten...

        

En vacker möbel...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards