Alla inlägg den 2 december 2016

Av Sofia - 2 december 2016 20:57

Efter denna veckan känns fredagen som en vinst. Det finns en helt underbar känsla av att lämna "bygget" en fredag. En känsla av tillfredsställelse när man klarat ut o fixat en massa jobb kluriga arbetsuppgifter.

Jag är i allmänhet tacksam över att jag har fyra helt underbara ungar samt en fantastisk man och i synnerhet när det gäller jobbet. Att det finns faktorer som får mig att gå hem. Vill inte ens tänka på att inte ha någon som väntar..... Då skulle jag jobba över mkt mer o förmodligen bo på jobbet..

Viktigt jobb! Ja, det det är en fråga som ofta berör mig. Vad är viktigt jobb? Inom mitt ansvarsområde ingår både att aktivera investeringsprojekt för 23 mille och därefter att skapa ett nytt hyreskontrakt på 2 miljoner likväl som att lägga en hyresavi i ett kuvert till hyresgästen i Anneberg... Att lägga avin i kuvertet kräver inte speciellt många hjärnceller men dock precis lika viktigt.... Alla uppgifter är viktiga! Alla i processen är lika viktiga. Från att ta viktiga beslut för kommunens framtid till att stöda toaletten. Punkt!

Nu lägger jag jobbet åt sidan. Räkorna är uppätna o simmar i min mage tillsammans med de otroligt goda pralinerna från Thimons. Saffran, glögg o kola med havssalt var kvällens smaker. Gott!!

Laddad inför morgondagen. Min bästa vän Sus o jag ska medverka på KENT's avskedskonsert i Växjö. Medverka? Japp!! Jag har laddat ned appen. Publiken ska göra effekterna bättre!

Ha en fin kväll!!

Färska räkor!!

Tre till mig o tre till dig! Rättvist!

Man äter med ögonen oxå.... Så vacker!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards