Alla inlägg den 14 december 2016

Av Sofia - 14 december 2016 07:01

Det sägs att ett gott skratt förlänger livet o då förlängde jag mitt rejält i morse. Jonas fick öppna lucka 14 i Triss-kalendern varpå han kommenterade mitt missnöje med bara julklappssymboler. "Du har ju fått massor med olika symboler?" Genom ett mystiskt trolleri hade mina paket förvandlats till julkulor, mistlar och stjärnor... Först då insåg jag att jag i nio dagar bara har öppnat luckan o får se symbol paket. Dag ut o dag in...

Undra vad David (trollkarlen) tänkte när han sent igår kväll skrapade nio symboler. Undra varför mamma inte har skrapat luckorna? Skrattade så jag kiknade. Ler fortfarande vid tanken.

Kalla mig inte dum eller trög, snarare disträ... jag fokuserar i nuläget på investeringsprojekt med tusen saker, koder o siffror att hålla reda på - inte på ev vinster i min kalender. Det finns inte plats för mer i min hjärna denna veckan. Ärligt talat hade jag om ingen (trollkarl) hade hindrat mig kunnat slänga kalendern den 24:e o muttrat irriterat att jag minsann aldrig har nån tur... Tack David BTW!!!!

Efter jobbet idag blir det julfest!!! Musiklistan är fixad. Jullåtar, det senaste, lite country o lite annat dansvänligt. Många lekar blir det, god mat o trevlig samvaro utan jobbarkostymen!!

Ha en fin dag!!!

PS. Glöm inte att skrapa luckan oxå...inte bara öppna den...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards