Alla inlägg den 4 december 2016

Av Sofia - 4 december 2016 10:19

Gårdagskvällen i Vida Arena i Växsjö var outstanding! Nej, vi var inte på hockey även om man nu kan tro det. KENT, världens bästa band, gjorde en av sina avskedskonserter. De har hållit på att spela avsked hela året o nu var det Smålands tur att få se. Ett arrangemang som lika väl kunde gjorts i Stinsen Arena...med lite god vilja o fantasi...

Helt otroligt bra! En musikupplevelse utöver det vanliga. Det märktes att de gjort konserten några gånger - allt var tight, allt satt där det skulle. Ljudet var extremt bra vilket jag är känslig för. Sitter man o längtar efter hörselproppar trivs jag inte alls. De visuella effekterna, mellansnacket, scennärvaro - allt var perfekt. Å så låtarna!!! I så många år har de skapat musik som tilltalar mig o berör i det innersta. Det finns så många hits men till sist....är det ändå 747 den låt som får ögonen att bli fuktiga. Den har förövrigt hjälpt mig i löparspåret många gånger. Jag tolkar texten som att den bl.a beskriver flygplansskräck men jag kan ha fel...

2 h o 10 minuter, sen var det slut. Jag trodde inte vi skulle kunna vråla in dem en andra gång men visst - de kom åter helt klädda i vitt. De spelade naturligtvis "Den sista sången".

Tack för ditt sällskap Susanne. Mysigt att girlprata på dit- och hemresan. Å vi hittade ju dit oxå....till slut ;)

Ha en fin andra advent alla!!!

Det var en

Sus o jag - förväntansfulla! Fullsatt? Det blev det innan kl slog 19.30

KENT må upplösas men de finns kvar! En musikskatt för evigt!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards